پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

عمر متوسط خودروهای سنگین در مازندران بالای ۳۰ سال است

0

به گزارش خبرنگار مهر، عباسعلی نجفی با اشاره به وجود ۱۵ هزار دستگاه ماشین آلات سنگین، شمار شرکت‌های حمل و نقل کالا را ۱۳۲ واحد ذکر کرد و گفت: پنج شکرت حمل و نقل بین المللی و ترانزیت و بقیه داخلی هستند.

وی ادامه داد: در بخش مسافر ۲۲۴ شرکت در استان فعالیت دارد که در بخش‌های اتوبوسرانی، مینی بوس و سواری فعالیت دارند و در بخش کالا ۱۷ هزار نفر به عنوان راننده خدمات دهی می‌کنند.

وی یادآور شد: همچنین در بخش مسافر شش هزار مسافر با ۲۲۴ دستگاه اتوبوس، ۹۰۰ دستگاه مینی بوس و چهار هزار و ۱۰۰ دستگاه سواری در امر جابجایی مسافر فعالیت دارند.

نجفی فرسودگی ناوگان را از جمله دغدغه‌ها ذکر کرد وگفت: عمر متوسط ناوگان راهداری و دستگاه‌های سنگین بالای ۳۰ سال است و برای نوسازی آن نیازمند طرح و اقدام ویژه و ملی هستیم.

مدیرکل راهداری مازندران با اشاره به تفاهمنامه برای نوسازی کامیون‌های فرسوده‌ای که عمر بالای ۵۰ سال دارند، افزود: ۶۵ هزار دستگاه سنگین در این بخش نوسازی می‌شود.

مدیرکل راهداری مازندران درباره تعریض مسیر گهرباران گفت: طبق پیگیری‌های مسئولان، از سوی بنادر و دریانوردی این طرح در دست اقدام است.

وی ترافیک مسیرهای منتهی استان را پرحجم و سنگین ذکر کرد و گفت: حجم ترافیک و سرعت خودروها سبب افزایش حوادث ترافیکی می‌شود.

کد خبر 5009860
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.