پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

علامه حسن‌زاده آملی افتخار جهان اسلام بودند

نماینده ولی فقیه در مازندران:

نماینده ولی فقیه در مازندران ضمن تسلیت به‌مناسبت رحلت علامه ذوالفنون حسن‌زاده آملی و اظهار خرسندی از ابراز احساسات مردم، گفت: علامه حسن‌زاده آملی افتخار جهان اسلام بودند و کسی همچون او به این زودی‌ها متولد نمی‌شود.

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی خطیب جمعه مرکز مازندران، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ساری، با بیان اینکه بهترین دلخوشی ائمه اطهار نسبت به ما با تقوا بودن است، اظهار کرد: شیعیان باید همواره تقوا پیشه کرده و برای احکام خداوند حرمت قائل شوند.

وی با بیان اینکه چنانچه نگاه و دعای ائمه اطهار پشت و پناه ما نباشد، دشمنان به ما امانی نخواهند داد، افزود: حضرت علی (ع) در پایان خطبه‌های خود در نماز جمعه، برای پیغمبر چند چیز اعم از وسیله، شرافت، فضیلت و مقام و منزلت از خداوند خواستند.

وی با اشاره به اینکه ما هم وظیفه داریم از خدا برای پیغمبر وسیله به‌معنای بالاترین مقام و درجه در بهشت، شفاعت بخواهیم، تصریح کرد: اینجا معلوم می‌شود که دعای ما در حق پیامبر اکرم (ص) بی‌تاثیر نیست، خود پیغمبر می‌تواند وسیله و توسلی بین انسان و خداوند باشد.

خطیب جمعه ساری با اشاره به آیه ۳۵ سوره مائده، گفت: زمانی که می‌خواهیم به خداوند متوسل شویم باید وسیله را پیدا کرده و جهاد و تلاش را سرلوحه قرار دهیم، ما مامور شدیم که پیامبر اکرم (ص) را به‌عنوان وسیله توسل و دعا انتخاب کنیم.

این مسؤول یادآور شد: یکی از تفاوت‌های منافق و مومن این است که مومن پیامبر را به‌عنوان وسیله قرار دارد اما منافق خیر! پیغمبر چه در زمان حیات و چه نبودش در دنیا و آخرت وسیله است، چرا که همه کسانی که از دنیا رفتند زنده هستند و هم اینکه با این عالم مادی کاملا ارتباط دارند.

وی اضافه کرد: متاسفانه ما گاهی با عمل‌مان جایگاه پیغمبر را پایین می‌آوریم و این جفا است، هر کار بدی که انجام دهیم به حساب دین گذاشته می‌شود، پس باید مراقب اعمال و رفتارمان باشیم.

*خطبه دوم

محمدی‌لائینی‌ ضمن تسلیت به‌مناسبت رحلت علامه ذوالفنون حسن‌زاده آملی و اظهار خرسندی از ابراز احساسات مردم، بیان کرد: علامه حسن‌زاده آملی افتخار جهان اسلام بودند و کسی همچون او به این زودی‌ها متولد نمی‌شود.

خطیب جمعه ساری با بیان اینکه وقف بهترین صدقه جاریه است، خاطرنشان کرد: دهه وقف را پیش رو داریم، امیدواریم شاهد ترویج هر چه بیشتر این فرهنگ در جامعه باشیم، غیرت دینی یعنی مراقبت از احکام سفارش شده که باید به آن توجه کنیم.

این مسؤول گفت:گاه در فروشگاه‌ها و بازار بانوانی بدون توجه به مسائل حجاب و عفاف مشاهده می‌شوند، اماکن، اصناف و دستگاه‌های ذیربط باید در این بخش فرهنگی نظارت بیشتری به خرج دهند.

وی‌ با اشاره به ایثار و از خودگذشتگی نوجوان ۱۵ ساله ایذه‌ای، اظهار کرد: حق این نوجوان علی لندی این بود که با عنوان شهید پذیرفته شود.

محمدی‌لائینی تاکید کرد: امروز صهیونیست‌ها با شیطنت‌، تحرکاتی را پیرامون کشور ما انجام می‌دهند، دولت‌های به ظاهر اسلامی زمینه‌ساز حضور و نفوذ این رژیم غاصب هستند، اکنون در شمال غربی ما با توطئه و فریب دولت‌های همجوار در حال ناامن کردن منطقه هستند و ما هرگز این حضورها را در کشور تحمل نخواهیم کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.