پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

عضو کمیسیون صنایع مجلس : اثرات تحریم در کشور مهار شد

0

به گزارش خبرنگارایرنا؛ عبدالله رضیان روز شنبه در همایش بزرگداشت روز صنعت و تجلیل از صنعگران برتر مازندران در ساری افزود : دشمنان  با تحریم سخت  به دنبال فروپاشی حوزه تولید در کشور بودند که با مقاومت مردم، صنعتگران و تصمیم خوب مسوولان نظام ، اثرات تحریم مهار و رو به کاهش است.
وی گفت : بر اثر تحریم پیش بینی می شد که بخش های زیادی از صنعت کشورمان از جمله خودروسازی که وابستگی به قطعات خارجی داشت، با مشکلات زیادی مواجه شود که شاید نتواند ادامه کار دهد و این در حالیست که با فعالیت های خوب صنعتگران این بخش توانست خود را بازیابی کند و این روند در سایر حوزه های صنعتی نیز دنبال می شود.
رضیان افزود: هم اکنون میزان تولید خودرو در کشور به میزان تولید سال ۹۶ رسید و این روند افزایش تولید نیز همچنان ادامه خواهد یافت.
نماینده مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد تا با تصمیم خوب دیگر مسوولان کشور اثرات تحریم همچنان فروکش کند و مردم ما شاهد روزهای خوب پس از تحریم باشند.
کمبود نقدینگی مشکل اول صنعتگران 
رضیان مهمترین مشکل صنعتگران را در سطح کشور کمبود نقدینگی بیان کرد و گفت : هم اکنون از حدود یکهزار و ۸۰۰  میلیارد تومان نقدینگی موجود در کشور کمتر از ۱۰ درصد آن در حوزه صنعتی و تولیدی وجود دارد و مابقی در حوزه خدماتی است که تورم موجود در کشور نیز از این نبود تعادل نقدینگی نشات گرفته است.
وی اضافه کرد : این در حالیست که در میانگین جهانی حدود ۴۰ درصد از نقدینگی در حوزه تولید و صنعت هزینه می شود و باید این روند در ایران نیز دنبال شود.
نماینده مردم شهرستان های قائمشهر، جوبیار، سیمرغ، سوادکوه و سوادکوه شمالی در مجلس همچنین از طرح حذف سود مرکب و مضاعف ( جرایم و سود همراه با جرایم) در مجلس شورای اسلامی برای حمایت از تولید خبر داد.

رضیان افزود : این طرح با اقبال نمایندگان و حتی تولید کنندگان مواجه شد و اشکالات کمی در بررسی وجود داشت که این اشکالات بزودی رفع و برای تایید به صحن علنی مجلس شورای اسلامی می آید.
به گفته وی بر اساس این طرح تولید کنندگان از پرداخت جرایم و سودی که بر جرایم از سوی بانک ها اعمال می شوند، معاف می شوند.

عدم شفافیت مالی مشکل تولید
رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی مازندران هم در این همایش از عدم شفافیت مالی به عنوان مهمترین مشکل امروز بخش تولید در سطح کشور یاد کرد و گفت: عدم شفافیت مالی در تمام حوزه های اقتصادی کشور رخنه کرد.
علی لطیفی افزود : تا زمانی که شفافیت مالی در تمام حوزه های اقتصادی اعمال نشود، نمی توان  امیدوار بود که تولید بتواند کارآمد شود.

دهم تیر ماه روز صنعت در کشور است ولی در مازندران به دلیل استعفای مدیرکل صنعت، معدن و تجارت برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و پذیرش این استعفا از سوی وزیر صمت و انتخاب نشدن مدیرکل جدید برگزاری مراسم این روز و تجلیل از صنعتگران برتر به تاخیر افتاده بود.

۶۹۸۲/۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.