پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

عزم جدی مدیریت شهری در تکمیل نیروگاه زباله سوز / برداشتن بار مالی جابجایی زباله از سبد هزینه ساروی ها

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه نیوز به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ساری، احداث نیروگاه زباله سوز همواره از دغدغه های مهم شهردار مرکز مازندران جهت رفع معضل زباله و رفاه شهروندی بوده است.

این پروژه که از سال 90 اجرای آن آغاز شده بود متاسفانه به دلایل مختلف مغفول و معطل مانده و روند پیشرفت فیزیکی آن کند بوده است. بر این اساس عباس رجبی شهردار مرکز مازندران تکمیل این پروژه را از اولویت های اصلی فعالیت های شهرداری قرار داده و تاکید ویژه ای جهت اجرای آن داشته است.

در شش ماهه دوم سال جاری، با برگزاری جلسات مختلف و بازدید های منظم مسئولان استانی و شهرستانی از این پروژه که رجبی شهردار ساری حتی پای معاون وزیر کشور به این پروژه کشاند تا نشان دهد نه شعار بلکه به واقع اراده اتمام وجود دارد ، روند اجرای آن شتاب گرفته و با عزم جدی مجموعه شهرداری ساری جهت تکمیل پروژه نیروگاه زباله سوز دارد بهره برداری از آن در کمترین زمان ممکن ، صورت خواهد گرفت.

با بهره برداری از این پروژه معضل زباله شهر ساری که هم اکنون سالانه با اعتبار 300 میلیارد ریالی در منطقه پشت کوه در 130 کیلومتری جنوب این شهر دپو می شود، رفع خواهد شد با انجام این پروژه بار مالی عظیم حمل و جابجایی زباله از ساری تا منطقه پشت کوه که سال ها بر دوش شهروندان ساروی تحمیل شده است از میان می رود و این هزینه صرف توسعه و آبادانی شهر می شود.

گفتی است، نيروگاه زباله سوز ساری به حجم 450 تن با سه خط موازي با ظرفيت هركدام روزانه 150 تن در شهرك صنعتي شماره يك در حال احداث است و پس از بهره برداری 30 هزار مگاوات برق در سال تولید خواهد کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.