پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

عزاداري و دسته روي ابا عبدالله الحسين (ع) در روستاي مزده

ماه محرم امسال هم در روستای مزده با استقبال گسترده اهالی روستا برگزار شد و مردم روستا با شور و اشتیاق زیاد به استقبال این ماه رفتند.

0

 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري چهاردانگه ساري، ماه محرم امسال هم در روستای مزده با استقبال گسترده اهالی روستا برگزار شد و مردم روستا با شور و اشتیاق زیاد به استقبال این ماه رفتند.

 

مردم روستا از اول محرم به مدت 14 شب مراسم شام دهی و از روز هفتم به بعد با صبحانه و ناهار از اهالی پذیرایی می کنند. هر شب در روستا زیارت عاشورا و در روز هفتم به بعد از هم صبح و هم شب زیارت عاشورا می خواندند. در روز هفتم مراسم سنتی علم گردش در روستا برگزار شد و در روز هشتم گروه تعزیه هیئت قمر بنی هاشم روستا سادات محله در امامزاده طاهر(ع) روستای مزده به تعزیه پرداختند كه گزارش تصويري آن در پايگاه خبري چهاردانگه ساري منتشر شده است. ( لينك مطلب )

 

در روز تاسوعا هیئت عزاداران روستای کارنام ابتدا با دسته روی به حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) روستای مزده و سپس دو هیئت کارنام و ابولفضل (ع) به حسینیه سیدالشهداء دسته روی کردند و در ادامه هیئت سیدالشهداء روستای مزده با ملحق شدند به دو هیئت با هم به سمت مزار شیهد شعبانعلی طاهری مزدی دسته رفتند و بر سر مزار شهید به عزاداری و زنجیرزنی و سینه زنی پرداختند. به دلیل بارش شدید باران مراسم متوقف شد و ادامه مراسم به داخل حسینیه عزاداری کردند. به دلیل بارش شدید باران و ادامه بارش تا غروب روز عاشورا تمام مراسمات دسته روی متوقف شد و هیئت ها در داخل حسینیه عزاداری کردند.

 

در روز عاشوار بعد از مراسم روضه خوانی دو هیئت انصار و ابوالفضل نماز ظهر عاشورا را در مسجد جامع روستای مزده به امامت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عمران مزده اقامه كردند.

 

مراسم شام غریبان هم با اسقتبال زیاد اهالی همراه بود که در مراسم شام غریبان علم گردش هم کردند و هیئت انصارالحسین (ع) مراسم شام غریبان را بر سر مزار شهید طاهری برگزار کردند و سپس به سمت حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) دسته روی کردند تا مراسم شام غریبان را در آنجا به پایان برسانند.

 

  

moharam-mazdeh-3

 

 

moharam-mazdeh-6

 

 moharam-mazdeh-13

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.