پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

عدم شناخت درست آسیب‌های اجتماعی هم یک آسیب است

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، سعید آرام روز چهارشنبه در مراسم اختتامیه طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزی موسوم به طرح ” ماد ” در ساری با هشدار نسبت به فراگیر تر و پیچیده تر شدن آسیب های اجتماعی در جامعه، افزود: مهم ترین علت آسیب پذیری جامعه نداشتن مهارت برای مقابله با آسیب های اجتماعی است.

وی با تاکید بر اینکه بیشترین آسیب های اجتماعی در سنین پایین و در دوران دانش آموزی رخ می دهد.گفت: متاسفانه به همین خاطر بسیاری از مسئولان و مردم شناخت عینی و موشکافانه از آسیب های اجتماعی ندارند و از علت یابی آن عاجز هستند و این خود بر دامنه مشکلات اضافه می کند.

مدیرکل بهزیستی مازندران علت عدم شناخت تصمیم گیران و تصمیم سازان از آسیب های اجتماعی را دور بودن از فضای سن نوجوانی و جوانی دانست و تاکید کرد که به همین خاطر هم برنامه ریزی از بیرون توسط مسئولان نمی تواند نتایج مورد نظر را به بار بیاورد.

وی خواستار مشارکت دادن نوجوانان و جوانان در زمینه مقابله با آسیب های اجتماعی شد و گفت: امروز نه تنها باید به نوجوانان و جوانان مهارت مقابله با آسیب های اجتماعی را بیاموزیم، بلکه لازم است آسیب شناسی را نیز به آنان بسپاریم.

آرام از آموزش و پرورش به عنوان نزدیک ترین فضا به آسیب های اجتماعی و پیش قراول در مقابله با این معضلات نام برد و افزود: طرح ماد به ما ثابت کرد نوجوانان دانش آموز بیش از هر کس دیگر مشکلات و آسیب های اجتماعی خود را می‌فهمند و با آن آشنا هستند و لازم است مسئولان و مدیران از مسئولیت سپاری به نوجوانان و جوانان برای ریشه یابی آسیب های اجتماعی نترسند.

مدیرکل بهزیستی مازندران هدف از اجرای طرح ماد را مشارکت دانش آموزان در امور اجتماعی با همدلی و وفاق و کار تیمی دانست و گفت که این طرح موفق شد به بخشی از اهدافش دست یابد.

در این مراسم از بیش از ۲۰۰ دانش آموز برتر شرکت کننده در طرح ماد تجلیل شد.

طرح ماد در سال تحصیلی گذشته در ۱۱ شهرستان استان مازندران، ۶۵ مدرسه و ۱۱۳ کلاس درس اجرا شد و بر اساس اعلام مسئولان آموزش و پرورش چهار هزار دانش آموز به آن پیوستند.

مازندران ۲۲ شهرستان با بیش ۵۳۰ هزار دانش آموز دارد که در بیشتر از چهار هزار کلاس درس در سال تحصیلی گذشته مشغول تحصیل بودند.

۷۳۳۵/‏۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.