پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

عاشورا الگوی برتر انسان‌های آزاده در مبارزه با ظالمان است

0

حجت الاسلام قنبرعلی احمدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از بارزترین دلایل قیام سید الشهدا(ع) مشاهده ظلم و بی عدالتی در جامعه اسلامی از سوی حاکم زمانه خویش بود و امروز شاهد نشات گیری بسیاری از انقلاب‌های دنیا از قیام عاشورا هستیم.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران نیز برگرفته از قیام عاشورا بود، جانفشانی سیدالشهدا(ع) و یارانش در قیام عاشورا بزرگترین فرهنگ مبارزه با ظالم و مقاومت در برابر ظالمان  است و امروز این فرهنگ مبارزه با ظلم به الگویی برای تمامی انسانهای آزاده دنیا تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: امروز فرهنگ عاشورایی مبارزه با استکبار در بین مردمان آزاده دنیا نهادینه شده و زمین در حال آماده شدن زمینه برای ظهور منجی عالم بشریت است.

امام جمعه نور واقعه کربلا را یکی از نقاط برجسته تاریخ شیعه در مبارزه با نظام سلطه برشمرد و گفت: مبلغان دینی به ویژه ائمه جمعه نقش مهمی در بازتاب و نشر صحیح درس های قیام عاشورا به جامعه دارند و برای فرهنگ سازی و معرفی این فرهنگ به عنوان الگو می توان از رسانه های جمعی حتی فضای مجازی بهره برد.

وی با اشاره به اجرای تحریم ظالمانه دنیای استکبار علیه مردم انقلابی ایران افزود: استکبار جهانی امروز با تمام توان بدنبال اعمال فشار اقتصادی به اقشار مختلف مردم برای جدا سازی آنان از آموزه های دینی و رهبران ایران اسلامی است.

احمدی اظهار داشت: با توجه به پایبندی مردم به اعتقادات دینی،  دشمنان برای کاهش اعتقادات در بین مردم سعی در بدعت گذاری در فرهنگ عاشورا  دارند که برای جلوگیری از این ترفند علما و مبلغان دینی باید هوشیار باشند.

وی ادامه داد: در این راستا شاهد اشاعه بدعت های گوناگون از جمله قمه زنی و سایر موارد در عزاداری حسینی هستیم که اکثر این اتفاقات منتسب به قیام سیدالشهدا(ع) مورد تایید علمای دینی نیست.

امام جمعه نور تاکید کرد: مبلغان دینی، مداحان و روسای هیات های مذهبی باید با حساسیت و به دور از بدعت های انحرافی ، اجرای برنامه ها و سخنرانی ها را رصد کنند.

وی اهدای نذورات مردمی در مراسم  دینی به ویژه در آئین های عزاداری سالار شهیدان را یک حرکت تایید شده از سوی اهل بیت(س) برشمرد و گفت: در این حرکت علاوه بر ارتقای وحدت و همدلی بین اقشار مختلف جامعه اسلامی، شاهد قرار گرفتن غنی و فقیر در سر یک سفره در کنار هم هستیم.

احمدی ادامه داد: برجسته سازی امور دینی همچون فریضه نماز و نماز جمعه و با بیان مسائل روز اجتماعی و سیاسی می تواند فرهنگ عاشورایی با جامعه امروزی تطبیق داد.

شهرستان نور با ۱۲۱ هزار نفر جمعیت در غرب مازندران قرار دارد.

۱۲۹۵/ ۱۶۰۲/۱۸۹۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.