پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

عابران پیاده ۵۵ درصد کشته شدگان سوانح رانندگی در ساری

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، سرهنگ محمدرضا امیری روز یکشنبه در نشست شورای اداری شهرستان ساری افزود: در سال گذشته ۲۶ نفر در این شهرستان براثر سوانح رانندگی جان خود را از دست دادند که ۱۴ نفر از این کشته شدگان عابران پیاده بودند.

وی ایمن نبودن معابر عمومی در شهرها و روستاهای شهرستان ساری، سرعت بالا و بی توجهی رانندگان و عابران به علائم رانندگی را دلیل اصلی در بالا بودن مرگ عابران پیاده در سوانح رانندگی شهرستان ساری بیان کرد.

وی بدون اعلام آماری اعلام کرد که سوانح رانندگی در این شهرستان در بهار سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشت.

شهرستان ساری با داشتن ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارای ۴ شهر است.

در بهار سال جاری طبق گزارش پزشکی قانونی ۱۶۳ نفر براثر سوانح رانندگی در استان مازندران جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال قبل آمار تلفات انسانی ناشی از این سوانح در استان ۲۳ درصد افزایش داشت.

بر اساس این گزارش ۶۱ نفر از کشته شدگان سوانح رانندگی در محورهای این استان عابران پیاده بودند که مرگ عابران نیز نسبت به سال قبل ۷ درصد بیشتر شد.

موتورسواران بعد از عابران پیاده دومین قربانی بزرگ تصادفات رانندگی در جاده‌های مازندران محسوب می‌شوند. در بهار امسال ۳۶ نفر از قربانیان تصادف، موتورسوار و چهار نفر هم دوچرخه سوار بودند. نکته جالب اینکه در مجموع تصادفات بهاری مازندران ۲۸ قربانی راننده خودرو و ۳۴ نفر سرنشین بودند.

بیشترین آمار فوتی‌های تصادف بهاری در مازندران امسال مربوط به جاده‌های برون شهری و روستایی با ۱۱۴ نفر بوده است در حالی که ۴۹ نفر در محور درون شهری مازندران فوت کردند.

همچنین برابر گزارش پزشکی قانونی بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی در فصل بهار مربوط به شهرستان‌های ساری و میاندرود با ۳۵ نفر، بابل با ۲۴ و آمل با ۱۸ مورد بوده است در حالی که رامسر با ۲ فوتی کمترین میزان قربانیان را داشته است.

بر اساس آمار پزشکی قانونی مازندران در سه ماهه امسال چهار هزار و ۱۶۵ نفر مصدوم حوادث رانندگی هم به این سازمان مراجعه کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد کاهش نشان می‌دهد.

/‏۱۸۹۹/‏۶۹۸۲

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.