پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ظرفیت اقتصادی نمایندگی وزارت امور خارجه مغفول مانده است

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، اسرافیل امیری روز دوشنبه در در جمع خبرنگاران در ساری افزود: دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان‌ها در سالهای اخیر بر اساس سیاست‌های دولت تدبیر و امید در جهت تمرکز زدایی دولت و همچنین تسهیل در امور سیاسی و اقتصادی استان‌ها استقرار یافت.

وی با اشاره به اینکه استان مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و غنای اقتصادی در جایگاه مهمی برای کشور قرار دارد، افزود: دفتر نمایندگی وزارت خارجه برای استقلال اقتصادی، سیاسی و همچنین بستری برای ارتباط بهتر استان با سطح بین الملل بنا شده است.

امیری با بیان اینکه متأسفانه تاکنون نتوانستیم از ظرفیت دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در جهت توسعه اقتصادی مازندران استفاده کنیم، گفت: در حالی استفاده از این ظرفیت در همین حد و اندازه باقی مانده است که نمایندگی وزارت امور خارجه در استان‌ها در تمامی حوزه‌های سیاسی اقتصادی هم نقش مشاور رایگان و هم پیگیر کننده را ایفا می‌کنند.

وی ادامه داد: شناساندن بازار هدف تولید کنندگان داخلی استان یکی از ضرورت‌های اقتصادی است که وزارت امور خارجه این ظرفیت را دارد که در تمام سطوح با همکاری دفاتر خود در کشورهای حاشیه خزر و فراتر از آن برای سرمایه گذاران وتولید کنندگان فرصت‌ها را شناسایی و ارائه بکنیم.

نماینده وزارت خارجه در مازندران از حضور کشورهای منطقه برای سرمایه گذاری در ایران به عنوان اتفاق بسیار خوب برای توسعه استان نام برد و افزود: با توجه به پروژه ایران هراسی، کشور در شرایط خوبی قرار ندارد و پیگیری سرمایه گذاری در کشورمان بیش از گذشته مورد اهمیت است.

دستگاه‌های اجرایی بخش خصوصی را با ظرفیت نمایندگی وزارت خارجه آشنا کنند

نماینده وزارت خارجه در مازندران تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی باید نقش پل ارتباطی صاحبان سرمایه و تولید کنندگان را با نمایندگی وزارت خارجی ایفا کنند که امینت اقتصادی و همچنین به افزایش آگاهی انان در تجارت کمک خواهد کرد.

امیری لازمه این کار را ابتدا آگاهی خود دستگاه‌های اجرایی استان مازندران دانست که به گفته او متأسفانه آنها نیز هنوز اطلاع کافی از ظرفیت نمایندگی وزارت خارجه ندارند.

وی همچنین با اشاره به برگزاری اجلاسیه کشورهای حاشیه دریای خزر در مازندران گفت که از ۱۰ کشور دعوت شده ۶ کشور هیأت اعزام کردند و از داخل کشور و از ۱۵ سفارتخانه کشورهای خارجی در تهران نیز در این اجلاسیه شرکت کردند که نشان دهنده ظرفیت‌های نمایندگی وزارت خارجه برای ارتباط با بازارهای جهانی است.

تهاتر کالا برنامه راهبردی وزارت خارجه برای جبران نیازها

امیری از تهاتر کالا به عنوان برنامه وزارت امور خارجه برای تأمین نیاز داخلی از طریق کشورهای حاشیه دریای خزر نام برد و ادامه داد: اگر اراده قوی وجود داشته باشد و اراده همکاری در کشورهای حاشیه خزر باشد مازندران خود را از زیر فشار تحریم می‌تواند خارج می‌کند.

نماینده وزارت امور خارجه در استان مازندران تهاتر کالا را مهم‌ترین راهبرد وزارت خارجه در منطقه دریای خزر عنوان کرد و افزود: مازندران به عنوان ناجی شمال کشور برای دور زدن تحریم‌ها و تقویت اقتصادی استان و کشور باید پیشرو باشد.

وی وجود بنادر، سواحل عمیق و همچنین تولیدات گسترده در داخل استان مازندران و استان‌های همجوار را ظرفیت‌های بی بدیل تجاری در مازندران عنوان کرد و گفت: وظیفه اصلی نمایندگی وزارت امور خارجه در وحله اول شناساندن این ظرفیت‌ها به کشورهای حاشیه خزر و همچنین بازارهای فراتر است.

امیری افزود: دعوت از سفرای ایران در کشورهای دیگر برای شناسایی ظرفیت‌های اقتصادی، کشاورزی و گردشگری استان مازندران و انتقال آن به کشورهای هدف می‌تواند زمینه ساز و بسترساز برای رسیدن به اهداف مورد نظر باشد.

۷۳۳۵/‏۱۸۹۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.