پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

طرح یکسان سازی نشانی پستی ۱۱ شهر مازندران امسال عملیاتی می شود

0

استان مازندران دارای ۵۸ شهر بزرگ و کوچک است و براساس سرشماری سال ۹۵ سه میلیون و ۲۸۵ هزار نفر جمعیت دارد.

اجرای طرح ملی یکسان سازی نشانی پستی از سال ۱۳۹۵ آغاز شد و قرار است تا پایان سال ۱۳۹۹، همه اطلاعات مربوط به اماکن شهری و روستایی کشور به روز رسانی و نشانی استاندارد و مکان و محور آنها تهیه شود.

سید مجتبی پور هاشمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر یکسان سازی آدرس‌های پستی (جی نف) در سه شهر بزرگ ساری، آمل و قائمشهر و ۱۱ شهر کوچک استان به اتمام رسیده است و این طرح امسال در ۱۱ شهر کوچک استان عملیاتی می‌شود.

این مسئول شرکت پست مازندران کمبود اعتبار و نبود نقشه پارسل بندی شده (دسته بندی شده) را از مشکلات اجرای طرح دانست و ادامه داد: زیرساخت‌های اجرای این طرح شامل وجود نقشه پایه از ساختمان‌ها، خیابان‌ها و معابر عمومی، نامگذاری معابر عمومی و وجود پلاک در ساختمان‌ها است.

پور هاشمی با بیان اینکه در حال حاضر طرح نشانی یکسان و استاندارد ایرانیان (جی. نف) در استان با کندی اجرا می‌شود، بیان داشت به همین دلیل شهرداری‌ها، شوراهای اسلامی شهر و روستا، دهیاری‌ها، فرمانداری‌ها، ثبت اسناد و املاک و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای تهیه نقشه پایه از ساختمان‌ها، خیابان‌ها و معابر عمومی در مناطق شهری و روستایی باید اقدام کنند و نقشه‌های خود را در اختیار اداره کل پست استان قرار بدهند.

وی تصریح کرد: دولت الکترونیک یکی از رویکردهای اصلی دولت بدبیر و امید است و اجرایی شدن خدماتی همچون سامانه یکپارچه نشانی استاندارد، دستیابی به موفقیت هرچه بیشتر در این حوزه را امکان پذیر می‌سازد.

مسئول کد گذاری شرکت پست مازندران گفت: در حال حاضر در شهرها، گاهی با یک نشانی یکسان، چند مکان مختلف وجود دارد که با راه اندازی سامانه یکپارچه نشانی استاندارد با قابلیت مکان محور، تمایز و توصیف نشانی‌ها بر پایه کد موقعیت جغرافیایی، امکان پذیر می‌شود.

پور هاشمی گفت: در جوامع پیشرفته، کدملی به عنوان شاخصه هویتی، کد فعالیت به عنوان شاخصه تخصص و اشتغال و کد پستی به عنوان نشانی دقیق زندگی هر فرد شناخته شده است و فرهنگ سازی برای راه اندازی و استفاده از این سه مورد، نیاز اساسی کشور در حوزه خدمات رسانی دولت الکترونیک است.

نظام یکپارچه آدرس‌های پستی از مصوبه شورای عالی فناوری است که ۱۲ سازمان باید با پست همکاری کنند.

/ ‏۱۸۹۹/‏۶۹۹۰

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.