پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

طرح هادی روستای کلاگرسرا فریدونکنار بهره‌برداری شد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، طرح ساماندهی آب بندان کلاگر سرا فریدونکنار در فضایی به مساحت ۱۰۰ هزار متر مربع با هدف مدیریت آب‌ها سطحی و همچنین جلوگیری از سیلاب و آب گرفتگی معابر این روستا و بهبود در ذخیره آب کشاورزی روستا اجرا شد.

همچنین اجرای فضای سبز و پیاده رو سازی به دور آببندان به طول ۲ هزار و ۵۰۰ متر در جهت آماده سازی برای جذب گردشگر نیز از موارد طرح ساماندهی آببندان این روستا بود.

در مجموع برای طرح هادی و ساماندهی آببندان روستای کلاگرسرا حدود هفت میلیارد ریال اعتبار صرف شد که با مشارکت اهالی و دهیاری روستا توسط بنیاد مسکن ساخته شد.

طرح هادی این روستا نیز شامل اجرای جوی و جدول به طول یک کیلومتر، پیاده رو سازی به طول یک هزار و ۵۰۰ متر، تعریض و عقب نشینی معابر به طول ۵۰۰ متر بود.

همچنین جا به جایی شبکه توزیع برق به طول ۵۰۰ متر نیز از دیگر اقدامات طرح هادی بود که امروز با حضور رئیس بنیاد مسکن کشور و دیگر مسئولان به بهره برداری رسید.

فرماندار فریدونکنار در مراسم بهره برداری از این طرح گفت: هدف از اجرای طرح هادی این است که از ظرفیت های مغفول مانده برای زندگی بهتر روستاییان استفاده کنیم.

مهدی نصیری افزود: ٤٤ قطعه آببندان در شهرستان فریدونکنار وجود دارد که سعی ما بر این است تا از این ظرفیت طبیعی چسبیده به بافت روستایی علاوه بر تامین آب و آبزی پروری برای کارکردهای رفاهی و تفریخی و ورزشی استفاده شود.

وی همچنین از بهره برداری طرح های مشابه برای آب بندان های “شیر محله” و “بزرگ محله” این شهرستان خبر داد.

روستای کلاگر سرای فریدونکنار با جمعیت ۵۰۰ خانواری یکی از روستاهای پر جمعیت این شهرستان است که عمده فعالیت اقتصادی مردم آن کشت برنج است.

شهرستان فریدونکنار با جمعیتی ۶۰ هزار نفری از مناطق ساحلی و گردشگر پذیر استان است که سالانه میزبان حدود ۲ میلیون نفر مسافر است.

۹۹۱۹/‏۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.