پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ضرورت پخش اذان و دعا در اوقات شرعی مساجد /هیچ کس حق بستن درب مساجد را ندارد

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

حجت‌الاسلام ناصر شکریان‌امیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری اشاره به کارکردهای بسیار اثرگذار مساجد در ایام شیوع ویروس منحوس کرونا، اظهار کرد: مساجد، کانون‌های فرهنگی و تبلیغی و فعالان حوزه دین نقش بسیار مهمی در تمامی بحران‌های اجتماعی به ویژه در ایام شیوع ویروس کرونا ایفا کردند.

وی افزود: در تمامی این مدت شیوع این ویروس ،مساجد مرکز فرماندهی، ستاد و قرارگاه مرکزی مبارزه با ویروس منحوس کرونا مبدل شده است و بسیاری از توفیقات و موفقیت‌ها در پیک نخست شیوع این ویروس از همین قرارگاه حاصل شد.

شکریان ضمن انتقاد از برخی موضع گیری‌ها و جوسازی‌ها در خصوص مساجد و محافل دینی و مذهبی، تصریح کرد: هیچ یک از فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی در دوران شیوع این ویروس تعطیل نشد بلکه جنبه‌های مختلف این فعالیت‌ها متناسب با این ایام تغییر کرد و بسیار هم اثرگذار ظاهر شد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی در مازندران بیان کرد: مقام معظم رهبری بارها در بیانات ارزشمند خود به مصادیق مختلفی از این فعالیت‌ها اشاره و از اینگونه فعالیت‌ها تقدیر کردند، پخش اذان، دعا و نیایش در اوقات شرعی از مساجد مازندران، ضرورت دارد.

این مسؤول تأکید کرد: هیچ کس حق بستن درب مساجد را ندارد و مساجد در تمام ساعات و اوقات شرعی باز است اما تجمعات با توجه به ابلاغیه ستاد ملی مبارزه با کرونا و  پروتکل‌های وزارت بهداشت و درمان امکان‌پذیر نیست.

وی متذکر شد: همه موظف هستیم از دستورات و ابلاغیه‌های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی مبارزه با کرونا تبعیت کنیم، مساجد از مهم‌ترین پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی در جوامع اسلامی است، بسیاری از ظرفیت‌های  مساجد، فعالان کانون‌های فرهنگی و تبلیغی مساجد، مؤسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستایی و هیأت مذهبی صرف تولید ماسک و مواد ضدعفونی، تهیه ارزاق و بسته های معیشتی شد.

شکریان یادآور شد: مساجد مکانی برای خلق حماسه بزرگ مواسات و همدلی شد و این وحدت و همدلی در نوع خود بی‌نظیر بود و چشم جهانیان را به خود خیره کرد، کارکردهای بسیار اثر گذار مساجد در جامعه اسلامی، برجسته است و تعطیلی مساجد زیبنده جامعه اسلامی نیست.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران اضافه کرد: باید نسبت به فعال کردن ظرفیت‌های مساجد در راستای کمک به حل مشکلات جامعه و رفع بحران‌های اجتماعی برنامه‌ریزی داشت و نوع فعالیت های آن با رعایت پروتکل های وزارت بهداشت و درمان تغییر می‌کند.

این مسؤول با اشاره به دشمنی‌های متعدد مستکبران عالم با پایگاه‌های دینی و فرهنگی به ویژه مساجد و اماکن مذهبی، ابراز کرد: شکل‌گیری اسلام و دنیای اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی از همین مساجد و پایگاه‌های دینی و مذهبی است و در تاریخ اسلام و جمهوری اسلامی همواره دشمنان بدنبال تخریب چهره اسلام‌ ناب و اعتقادات دینی و مذهبی هستند.

وی عنوان کرد: مهم‌ترین پایگاه دشمنی‌ها همین مساجد، اماکن و محافل مذهبی و دینی است که باید در تقابل با این دشمنی‌ها نسبت به این پایگاه‌های اثرگذار اجتماعی و فرهنگی برنامه‌ریزی داشت و از ظرفیت آن در جهت تقویت دنیای اسلام و مسلمانان بهره گرفت.

 /۸۶۰۴۸/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.