پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ضرورت هماهنگی بین ارائه رشته دانشگاهی و نیاز بازار برای ایجاد اشتغال

0

عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران گفت: برای ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری هماهنگی بین ارائه رشته دانشگاهی و نیاز بازار امری ضروری است.

زهرا میلا علمی یکی از بانوان نخبه و عضو هئیت علمی دانشگاه مازندران در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به این که بیش از ۴۵ درصد از دانشجویان دانشگاه مازندران از بانوان تشکیل شده باید بیشتر در بحث اشتغال بانوان ورود پیدا کرد .

 وی خاطرنشان کرد:برای حذف موانع موجود بر سر راه اشتغال زنان، باید به رفع تبعیض میان زن و مرد در بازار کار، دسترسی یکسان داشتن زن و مرد به منابع مالی و آموزشی، برخورداری زنان از حق مالکیت قانونی، مشارکت احتمالی دیگران در نگهداری از کودکان زنان شاغل و تقسیم کار در منزل، توجه داشت.

 میلا علمی یادآور شد: باید در حفظ سلامت زنان برای ایفای نقش دوگانه آنان در مقام مادر و مدیر منزل، از سویی و همچنین تقویت نقش اجتماعی آنان از سوی دیگر، کوشش نمود.

وی افزود: همچنین تعامل بین وزیر کار و وزیر علوم باید به جهت تعیین رشته های دانشگاه وجود داشته باشد تا در ازای رشته های تدریس شده در دانشگاه بازار کار آن نیز فراهم شود.

میلا علمی با بیان این که هسته‌ای برخورد کردن باتصمیم گیری مشکل بیکاری را افزایش می‌دهد، افزود: به طوری که اگر قرار است دانشجویی در حد در مقطع دکترا تربیت شود اما بعد واردبازار کار نشود و فضای برای ایجاد کاری وجود نداشته باشد بهتر است این رشته مشخص در دانشگاه ارایه  نشود.

عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران تصریح کرد: برای ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری هماهنگی بین ارائه رشته دانشگاهی و نیاز بازار امری ضروری است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.