پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ضرورت رعایت استاندارها در ایجاد مبلمان شهری

0

رئیس کمیسیون طرح و برنامه شورای اسلامی شهر ساری با تاکید بر ضرورت رعایت استاندارها در ایجاد مبلمان شهری  گفت: تدوین طرح جامع مبلمان شهری می تواند در برگیرنده این استانداردها باشد.

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه به نقل از روابط عمومی شورای شهر ساری سید محمد جعفری  در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در بدو ورود به کارگروه زیباسازی شهری ساری، به عنوان یک کارشناس متوجه شدم در مقوله مبلمان شهری و تابلوهای محیطی دچار مشکل هستیم و در کارگروه مصوب شد هرگونه صدور مجوز جدید تابلو در شهر تا بررسی نهایی و تدوین طرح جامع مسکوت بماند.

 

وی با بیان اینکه با بازدید از سازمان‌های زیباسازی تهران و کلانشهرها و مذاکرات صورت گرفته از تجربیات آنها بهره مند شدیم, افزود: در کارگروه برآن شدیم جهت تدوین طرح جامع مبلمان شهری با دانشگاه مازندران وارد مذاکره و جلساتی را با دانشکده‌های شهرسازی، معماری و جغرافیا داشتیم که در نهایت این جلسات کارشناسی منجر به انعقاد تفاهم نامه با این دانشگاه شد.

 

جعفری با بیان اینکه مبلمان شهری باید متناسب با محیط و هماهنگ با آیتم‌های موثر نظیر عرض معبر، معماری خیابان، ارتفاع ساختمان‌ها طراحی شود، افزود: معتقدم با تدوین طرح جامع باید تمامی تصمیمات متخذه بر اساس این طرح گرفته شود و طرح جامع در این حوزه فصل الخطاب باشد.

 

رئیس کمیسیون طرح و برنامه شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه ناموزونی تابلوها اغتشاش بصری را در شهر ایجاد کرده است، تصریح کرد: اگرچه در سال دوم شورا و عدم حضور بنده در کارگروه تصمیماتی برای واگذاری تابلوهای جدید بدون طرح جامع گرفته شد اما کارگروه همچنان به دنبال تدوین طرح جامع بوده است.

 

وی با بیان اینکه لایحه تدوین طرح جامع مبلمان شهری ساری و قرارداد با دانشگاه به شورای شهر رسید که متاسفانه در یک اتفاق نادر این طرح علمی در صحن شورا رای نیاورد، افزود: بنده اگرچه عضو کارگروه نبودم اما به عنوان یک کارشناس به همراه تعدادی از اعضا از این طرح تخصصی حمایت کردیم اما نتیجه نداد و تدوین طرح جامع مبلمان شهری با اولویت تابلوهای محیطی در صحن شورا رای نیاورد.

 

جعفری تصریح کرد: پس از عدم تصویب طرح جامع به دلیل آنکه درآمد شهرداری از محل تابلوهای محیطی بسیار اندک بود تصمیم گرفته شد تابلوهای موجود به مزایده گذاشته شود.

 

وی با اعلام اینکه با افزایش درآمد شهرداری در حوزه تابلوهای محیطی مخالف نیستیم، بیان کرد: در طرح جامع مبلمان شهری به دنبال زیباسازی شهری، استاندارد سازی تابلوهای محیطی و افزایش درآمد بصورت توام بودیم.

 

جعفری با بیان اینکه اگر بدون اصلاح آیتم‌ها صرفا به مقوله درآمد بپردازیم موید عدم توجه ما به زیباسازی و استاندارد سازی مبلمان شهری خواهد بود، گفت: بر این اساس مقرر شد مزایده برگزار شود و به موضوع طرح جامع و اصلاح آنها پرداخته شود و برای تحقق این موضوع بسته‌های مزایده تعریف شد اما به دلیل اختلافات به وجود آمده به نتیجه نرسید و در نهایت تصمیم به برچیده شدن تابلوهای موجود تا زمان تصمیم گیری گرفته شد.

 

وی با تاکید بر اینکه نباید از زیباسازی مبلمان شهری و در آمد ناشی از تابلوهای محیطی گذشت، تصریح کرد: فارغ از خوب یا بد بودن تصمیمات اتخاذ شده باید از فرصت پیش آمده نهایت بهره را برد و در جهت استاندارد سازی آلمانهای شهری و هماهنگی تابلوهای محیطی گام برداشت.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.