پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ضرورت توسعه صنعت پرورش گل محمدی وگلابگیری در دودانگه

ماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به محرومیت عمرانی و اقتصادی بخش دودانگه ساری خواستار توسعه صنعت پرورش گل محمدی وگلابگیری در این منطقه شد.

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی شامگاه یکشنبه در رزمایش نهضت کمک مومنانه در بخش دودانگه ساری با اظهار اینکه منطقه دودانگه هم از نظر طبیعت سرسبز و هم از نظر معنویت دارای مردمانی شجاع و با ایمانی است، افزود: این منطقه عالِم خیز بوده که در صدر آن ابن شهر آشوب که افتخار تاریخ اسلام و مازندران است، قرار دارد.

وی با اظهار اینکه منطقه دودانگه شهدای بزرگوار زیادی را تقدیم کرده است، به نقاط ضعف وقوت منطقه اشاره کرد و قوت ایمانی، انقلابی، مردم مؤمن و بامعرفت و ولایتمداری را از نقاط برجسته دانست و گفت: این منطقه پایگاه انقلاب و امام زمان (عج) است.

وی با عنوان اینکه منطقه دودانگه دارای استعداد طبیعیِ غنی و قوی که بسیاری از استان‌ها از آن بی بهره هستند، خواستار تبدیل این استعدادهای بالقوه شد.

امام جمعه ساری، محرومیت منطقه از نظر عمرانی، معیشت و اوضاع اقتصادی مردم را از نقاط ضعف دودانگه دانست و گفت: ۴۸ درصد مردم منطقه دودانگه تحت پوشش کمیته امداد هستند و این موضوع اصلاً مطلوب نیست و مایه سرشکستگی است.

آیت الله لائینی با تقدیر، از تلاش‌های نهاد مقدس کمیته امداد از مسئولان خواست تا برای خودکفایی این منطقه دست به دست هم دهند و ضعف‌ها را به قوت تبدیل کنند.

وی یادآور شد: همچنین افرادی هم که از این مناطق مهاجرت کردند و به شهرها رفتند و از نظر اقتصادی اوضاع مناسبی دارند، خوب است که منطقه خودشان را فراموش نکنند.

امام جمعه ساری خواستار توسعه تسهیلات اشتغالی برای صنعت پرورش گل محمدی و گلابگیری در دودانگه شد.

در این مراسم ۵۰۰ بسته معیشتی از سوی کمیته امداد وستاد اجرایی فرمان حضرت امام راحل بین مردم منطقه توزیع شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.