پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ضرورت تبدیل «کشاورزی به گفتمان‌ محور استقلال» در مازندران

0

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری بر ضرورت تبدیل «کشاورزی به گفتمان‌ محور استقلال» در مازندران تاکید کرد و گفت: خبرگزاری ایسنا از جنس دانشگاه است و می تواند در این رویکرد به دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری کمک کند.

«اسدالله تیموری یانسری» در دیدار با سردبیر ایسنا در دفتر ریاست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع ساری، اظهار کرد: میان دانشگاه و جهاد دانشگاهی فاصله‌ای وجود ندارد و در بسیاری مسائل با یکدیگر همپوشانی می‌کنند.

وی با بیان این‌که شرایط خاصی برای دانشگاه‌های کشور وجود دارد، چون در مرحله گذار به سمت دانشگاه‌های نسل برتر سوم و چهارم هستند، تصریح کرد: در استانی که صنعت، زندگی مردم، سیاست و برنامه‌ریزی های موجود بر اساس کشاورزی است وظیفه و نقش دانشگاه تخصصی کشاورزی قابل اهمیت و متمایز است.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری با اشاره به این‌که در این دوره از مدیریت در دانشگاه به‌دنبال مأموریت‌گرایی هستیم، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف در راستای مأموریت‌گرایی این است که در مازندران و حتی فراتر از آن کشاورزی را به «گفتمان محور استقلال» تبدیل کنیم.

تیموری با بیان این‌که به گفتمان کشاورزی حتی در برنامه‌های کلان کشوری توجهی نشده است، گفت: برای تبدیل کشاورزی به گفتمان محور استقلال نیاز است رسانه‌ها در کنار دانشگاه حضور فعالی داشته باشند.

وی با اشاره به این‌که خبرگزاری ایسنا از جنس دانشگاه است و می‌تواند در این رویکرد به دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری کمک کند، اظهار کرد: اگر خبرگزاری ایسنا گفتمان کشاورزی محور استقلال را در دستور کار خود قرار دهد تمام مجموعه دانشگاه می‌توانیم از این فضا استفاده کنیم.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی ساری با تأکید بر این‌که امروز رویکرد مردم به کشاورزی جدید شده است، گفت: موضوعات مختلفی مانند بحران آب، نیاز به تولید، توجه به مباحث اقتصاد مقاومتی و تحریم های پیش رو، وضعیت نابسامان بازار ایران، نیاز بازار به استقلال و …  نیاز به تحلیل‌های درستی دارد که رسانه و دانشگاه می‌تواند در کنار یکدیگر کمک‌کار باشد.

تیموری در ادامه با اشاره به این‌که در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری حدود 130 تن عضو هیئت علمی متخصص در زمینه کشاورزی مشغول به فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: حضور دانشگاه و رسانه در کنار یکدیگر را به‌عنوان یک فرصت غنیمت می‌دانیم تا به سوی گفتمان‌سازی کشاورزی حرکت کنیم همانطوری که مازندران در بسیاری از موارد مانند گردشگری، آب و … جای کار فراوانی دارد.

وی هم‌چنین با بیان این‌که در هر سال حدود 500 فعالیت پژوهشی در قالب پایان‌نامه، طرح، رساله دکترا و … در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری به سرانجام می‌رسد، افزود: همه این پژوهش‌ها مورد نیاز در سطح مزرعه است و کشاورز با آن درگیر می‌شود اما از آن‌ها هیچ استفاده‌ای نمی‌شود.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی ساری با اشاره به این‌که امیدوارم رسانه در این زمینه نیز در راستای گفتمان‌سازی کشاورزی به این دانشگاه کمک کند، تصریح کرد: به‌دنبال حضور نمایندگان متخصص کشاورزی در کمیسیون‌های تخصصی مجلس نیز هستیم تا طرح‌هایی که نمایندگان به‌عنوان پروژه‌های محوری و یا برای اطلاعات تصویب قانون آن را دنبال می‌کنند کمک‌کار باشیم.

تیموری افزود: هم‌چنین در سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز به دنبال آن هستیم تا دانشگاه علوم کشاورزی اتاق هم‌اندیشی برای آن‌ها باشد و خبرگزاری ایسنا در این زمینه می‌تواند کمک کند.

سید«احمد حسینی» سردبیر ایسنا مازندران نیز در ابتدای این جلسه با اشاره به این‌که رسالت اصلی این خبرگزاری ورود به دانشگاه‌ها و پیگیری علمی امور است، اظهار کرد: خبرگزاری ایسنا در راستای توسعه مازندران با استفاده از افکار نخبگان و اساتید دانشگاه جریان‌سازی می‌کند.

وی با بیان این‌که مقوله کشاورزی، یکی از اصلی‌ترین مباحث مربوط به توسعه در استان مازندران است، تصریح کرد: اگر قرار است توسعه‌ای در بخش کشاورزی صورت گیرد، افکار و اندیشه‌های مرتبط باید از دانشگاه تخصصی آن خارج شود.

سردبیر ایسنا مازندران با اشاره به این‌که این خبرگزاری آمادگی دارد تا در همه زمینه‌های مربوط به توسعه بخش کشاورزی، با این دانشگاه همکاری‌های لازم را داشته باشد، گفت: اصل گفتمان‌سازی بدون حضور رسانه ابتر خواهد ماند و ایسنا برای تحقق این امر پای کار خواهد بود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.