پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ضرورت بهره‌گیری زنانِ فعال در مشاغل خانگی از فن‌آوری‌های نوین

0

ایسنا/مازندرانمدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: زنان بسیاری هستند که مهارت لازم در بخش مشاغل خانگی را داشته و بسیار موفق هستند اما مشکل بازار فروش دارند بنابراین بهره گیری از فناوری‌های نوین و اپلیکیشن‎های تخصصی، دسترسی آنان را به بازارهای فروش آسان می‌کند و در نهایت تولید را رونق خواهد داد. ‎

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، سمیه قاسمی طوسی در جلسه معرفی اپلیکیشن «توکِ پا»-tookepa- که توسط شرکت آفاگو یکی از شرکت‌های نوبنیاد بومی در حوزه کسب و کارهای نوین راه‌اندازی شد، بر ضرورت بهره‌گیری از فن‌آوری‌های جدید برای تقویت اقتصاد زن‌پایه به‌ ویژه در بخش مشاغل خانگی بانوان تأکید کرد و افزود: زنان موفق استان برای فروش دست‌ ساخته‌هایبازاری ندارند و وجود چنین اپلیکیشن‎هایی، دسترسی آنان را به بازارهای فروش آسان و در نهایت تولید را رونق خواهد داد.

وی با اشاره به ضرورت تقویت اقتصاد زن‌پایه مازندران به‌ ویژه در مناطق روستایی و ضرورت جلوگیری از مهاجرت کور به شهرها اظهار کرد: این اقدام خلّاقانه در راستای اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و هم در راستای ضرورت تحقق کسب و کارهای نوآورانه و مطابق با زمان ارزیابی می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران باتوجه به اینکه وزیر ارتباطات، وزیر معین ستاد اقتصاد مقاومتی مازندران هستند، گفت: بهتر است از این ظرفیت برای معرفی این برنامه به عنوان یک اپلیکیشن برتر در کشور تلاش کنیم تا در سایر استان‌ها نیز به‌عنوان یک برنامه رایج به کار گرفته شود.

قاسمی طوسی یادآور شد: برگزاری نمایشگاه‌ها به‌عنوان یکی از راه‌های رونق اقتصاد زن‌پایه در مناطق شهری و روستایی از سال‌های گذشته مورد تأکید قرار داشت اما هنوز محقق نشده و بهتر است در این بخش نیز با حمایت دستگاه‌ها، اقدام عملی صورت گیرد و شاهد فعالیت چنین نمایشگاه‌هایی باشیم.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، گفتنی است در مراسم معرفی این اپلیکیشن، طهماسبی مدیرکل ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات مازندران و مهدی‌زاده معاون جهاد دانشگاهی نیز حضور داشتند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.