پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ضرورت اصلاح قانون وکالت به نفع محرومان/ انحصار موجب ویژه‌خواری می‌شود

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

علی کریمی فیروزجایی امروز درباره ضرورت رفع انحصار در مجوز وکالت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مازندران گفت: انحصار در صدور مجوز و ارائه خدمات به ایجاد رانت و ویژه‌خواری منجر می‌شود.

وی شفافیت در زمینه صدور مجوزهای قانونی را خواستار شد و افزود: هرچه بیشتر در زمینه چگونگی و صدورانواع  مجوزها در عرصه های مختلف شفاف‌سازی شود، فرآیندهای قانونی از دست‌انداز ی و چالش در امان خواهد بود.

 ‏رئیس مجمع نمایندگان مازندران در مجلس یازدهم  یکی از این زمینه‌ها را مجوز اعطای پروانه وکالت دانست و افزود: رویه فعلی صدور پروانه وکالت در کشور منجر به رانت و ایجاد انحصار شده است.

نماینده مردم بابل ضرورت اصلاح قانون وکالت را به نفع محرومان خاطر نشان کرد و افزود: باید بستر  را برای فعالیت یکسان همه واجدان  شرایط در کشور فراهم کنیم.

کریمی فیروزجایی رفع انحصار از صدور پروانه وکالت را مطالبه جدی دانشجویان و دانش‌آموختگان رشته حقوق خواند و یادآورشد: با رفع تبعیض و انحصار از این عرصه  رونق و شفافیت مورد انتظار در این بازار پدید می‌آید.

وی نقش مجلس در اصلاح فرآیندهای فسادزا را مهم و محوری دانست و افزود: مجلس یازدهم به‌عنوان مجلس انقلابی به وظیفه خود در این زمینه عمل خواهد کرد.

 /۸۶۰۳۴/ج/ر


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.