پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

شورا علاوه بر برکات اجرایی کارخانه پرورش مدیر است!

0

نایب رئیس شورای اسلامی شهر کیاسر:

شورا علاوه بر برکات اجرایی کارخانه پرورش مدیر است!

نایب‌رییس شورای شهر کیاسر ناآشنایی با قوانین را مهم‌ترین چالش پیش‌روی شوراها عنوان کرد.


شورای مدیر پرور!
لیلا رمضان نژاد که در مراسم تجلیل از شوراهای اسلامی مرکز استان در تالار مرکزی ساری سخن می‌گفت، یکی از اصول مترقی قانون اساسی واگذاری امور مردم به خودشان دانست و گفت: خوشبختانه با سپری شدن شش‌دوره حضور نمایندگان مردم در پارلمان شهری تجارب ذی‌قیمتی به دست آمده، ضعف‌ها خودش را نشان داد، نقاط قوت نیز کم نیست. بسیاری از کسانی که به مصدر قدرت رسیدند در این سال‌ها از شوراها کارشان را شروع کردند پس این نهاد علاوه بر برکاتی که در حوزه‌های اجرایی به ارمغان آورد مدیرپرور هم بود. اشکالاتی هم هست. شاید ناآشنایی با قوانین مهم‌ترین آن باشد.

شعار سال، فرصتی برای مردمی‌سازی اقتصاد
این عضو شورای ششم اشاره‌ای به نامگذاری سال 1403 به جهش تولید با مشارکت مردم کرد و افزود: امسال قرار شد با مشارکت مردم اقتصاد و تولید جهش و ترقی پیدا کند، فرصت خوبی است که بازنگری کنیم در مردمی‌سازی اقتصاد. روستاها محور توسعه هستند. مناطق مختلف ظرفیت‌های پنهان و آشکاری دارند که باید با خرد جمعی به شکوفایی بدل شوند. باور کنید بسیاری از کارها با حضور معتمدین قابل انجام است کافی است از این ظرفیت ها درست بهره بگیریم . دیگر کمترنیاز است کیلومترها راه را طی کنیم تا خودمان را به دفتر فرماندار برسانیم، شاهد مثال این حرف من تکمیل عملیات احداث پل روستای اروست است .

فرماندار به ایده‌های نو گوش می‌دهد
بانوی منتخب مردم کیاسر در ششمین دوره انتخابات شورای‌اسلامی شهر و روستا به گشاده‌رویی فرماندار در مواجهه با مردم اشاره کرد و گفت: جناب فرماندار همیشه با روی گشاده پذیرای مراجعین هستند، تحصیلکرده هستند و به ایده‌های نو گوش فرا می‌دهند. مجدانه پیگیر امور مهم عمرانی شهرکیاسر‌اند جا دارد از تلاش آقای نوبخت فرماندار مومن و جهادگر مرکز استان تشکر کنم. همین‌طور قدردان تلاش های شبانه روزی نمایندگان محترم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی نیز هستم.

اگر دلسوزی باشد، فرامین رهبری روی زمین نمی‌ماند!
رمضان‌نژاد به سخنرانی‌های کم‌اثر مسئولین در جلسات انتقاد کرد و گفت: رهبری معظم انقلاب همواره به کار و تلاش تاکید دارند، اگر موانع دست‌وپاگیر در اقتصادتسهیل شود برای مثال در حوزه کشاورزی، تامین بذر، کود و حامل‌های انرژی یا ادوات کشاورزی به موقع انجام گیرد، اگر نهاده‌های دامی با نظارت درست به دست دامدار برسد، اگر دلسوزی برای حفظ آب و خاک و محیط‌زیست باشد حتما فرامین معظم‌له روی زمین نمی‌ماند و منتج به اتفاقات مثبت خواهد شد .دست کشاورز تولید کننده را باید بوسید. دامدار را باید تکریم کرد . صحبت من به تنهایی دردی را دوا نمی‌کند ما ….نمایندگان مردم درشورا تا کی باید گلایه کنیم از کمبود امکانات. در صورتی که با هماهنگی، نظارت و حسن خلق فارغ از دسته و گروه و جریان می‌توانیم به هم کمک کنیم وکنار دولت مشکلات را مرتفع سازیم .

اهمیت امنیت غذایی کمتر از امنیت در مرزها نیست!
این تحصیل‌کرده حقوق بین‌الملل به موضوع تولید در بخش کشاورزی و دامپروری اشاره کرد و آن را زمینه‌ساز تامین امنیت غذایی دانست. رمضان‌نژاد افزود: بخش زیادی از توان جامعه امروز صرف موضوعات فرعی شده، اهمیت امنیت غذایی کمتر از امنیت در مرزها نیست. نگرانی از وضعیت مبهم اقتصادی مساله اول خانواده‌ها شده، طبیعتا وقتی نهاد خانواده متزلزل شود مسائل تازه‌تری رخ نشان خواهد داد. جمعیت زیادی در میان‌سالی نه میل به کار دارند نه ازدواج و فرزندآوری، موضوعی که اخیرا رهبری هم نسبت به آن گلایه داشتند.

باید برای بانوان نسخه تازه پیچید!
نایب رئیس شورای اسلامی شهر کیاسر به موضوع خانواده و آسیب‌های اجتماعی هم اشاراتی داشت. رمضان‌نژاد بر استفاده درست از ظرفیت انسانی خصوا قشر بانوان تاکید کرد. وی افزود: در سیاست گذاری کلان، خانواده محوری باید اولویت اصلی حکمرانی باشد، بقای نظام اجتماعی در حفظ خانواده و تامین نیازهای اساسی آن است. ما باید به تولید و خلق ثروت بیاندیشیم. باید مردم را تکریم کنیم. اما صحبت از خانواده که به میان می‌آید با بگوییم بیش از نصف جمعیت امروز را خواهران و مادرمان تشکیل می‌دهند. کسانی که تا چند سال پیش چادر به کمرشان بسته دوشادوش مردانشان کار می‌کردند. امروز اگر تحصیل کردند باید مطابق توان و سوادشان فرصت فراهم شود .بیش ازهر زمان باید به سیاست گذاری درست در حوزه بانوان پرداخت.

رونمایی از دو مورد موفق در حوزه مشارکت مردمی
وی در پایان سخنانش در جمع منتخبین مردم در پارلمان شهری افزود: خبر دارم برخی از همین جوانان و بانوان در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی کارشان را شروع کردند و موفق هم بودند، مثل فرهنگسرای کیاسر و خانه‌های مثل خانه صنایع دستی اروست.

امیدوارم فرصت کوتاه باقی‌مانده را قدر بدانیم. مطمئن هستم روزی با جمع ظرفیت‌های که برشمردم از طوفان مشکلات عبور خواهیم کرد.

در پایان از اینکه فرصتی به یک بانو از جمع اعضای شوراهای شهرستان ساری دادید تشکر می‌کنم، برای همکارانم در ادامه راهشان توفیقات الهی را مسئلت دارم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.