پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

همه چیز آماده‌ی اجرای نمایش است!

0

سیدروح الله شجاعی کیاسری در صفحه  شخصی اش نوشت:

ماجرا به دوره‌ چهارم که نه قبل‌تر به دوره سوم شورا برمی‌گردد. اتفاقاتی در شورای سوم کیاسر رقم می‌خورد که کسی رغبت به حضور در دوره چهارم نشان نمی‌دهد، تعداد کاندیداها از تعداد اعضای شورا کمتر است، بخشدار و معتمدین به تکاپو می‌افتند تا اعتبار انتخابات زیر سوال نرود، خلاصه یکی دو نفر زورکی اسمشان را می‌نویسند تا انتخابات مثلا رقابتی شود!

هم‌زمان فضای مجازی در حال گسترش است، دیگر همه برای خودشان یک رسانه دارند، کرده و ناکرده‌شان را در قالب عکس و عملکرد می توانند منتشر کنند، اینجا می‌شود که جوان‌ترها گوی سبقت را از مسن‌ترها می‌ربایند.

دوره چهارم با شهردار پروازی وارد فاز جدیدی می‌شود، هم‌زمان در مرکز استان شهردار جوان در حال مانور عملگرایی است و چقدر این حرکت او به مذاق شهردار جدید کیاسر خوش می‌آید‌، وعده‌های آبکی شروع می‌شود پشت سرهم؛ بزرگترین پیست اسکی، مرتفع ترین پرچم، قطب گردشگری و از این دست قول‌ها.

اعضای جوان اما با موبایلشان با این مسئول و آن مسئول سلفی می‌گیرند و پوز می‌دهند. مشکلات مردم همچنان روی هم انباشته ‌می‌شود، دولت هم دولت وعده است همه چی دست‌به دست هم داده تا مردم دهنشان باز باشد و با چشمان متعجب به این وعده‌ها بنگرند.

کم‌کم جو طوری می‌شود که برای دوره پنجم احساس می‌کنی یک رقابت داغ را شاهد خواهی بود. یکسال مانده تا اسفند و انتخابات شورای شهر گرووه‌های تلگرامی مثل قارچ سردرمی‌آورند و بدون در نظر گرفتن هیچ حدی شروع به افشاگری و بعضا اتهام‌زنی می‌کنند.

از دل این‌ها قرار است 5نفر وارد سلاختمان تازه تاسیس شورا شوند، کم جلوتر که میائی اسم چند نفر آدم موجه‌ترهم به میان می‌آید، آدم کمی ته دلش امیدوار می‌شود؛ یعنی قرار است اوضاع نابسامان شورای چهارم در دوره‌ی بعد تکرار نشود؟!

در بین اسامی دکتر، مهندس، رسانه‌ای، کارمند و خلاصه همه جور قشری دیده می‌شود، یعنی اینها همه دلشان یکهو برای زادگاهشان تپیده؟! نه اینها دیدند یک شهرداری با کمتر ازسی‌ودو‌سه سال سن کلید عمارت شهرداری ساری را در دست گرفته، ظن این می‌رود بزودی استاندار شود، شاید برای مجلس بیاید، چرا ما خودمان را از این فرصت طلایی محروم کنیم، موسم نام نویسی که فرا می‌رسد می‌بینی بله! بیش از30 نفر برای شورای کوچک کیاسر اسم می‌نویسند، حال آن‌که دوره‌ی پیش به زور بخشدار 8 نفر کاندیدای حضور در پارلمان شهری شده بودند.

حالا بساط شام راه افتاد، می‌گویند دارند برای انتخابات هزینه می کنند. یا خدا؛ مگه کیاسر چی داره شما خودتون رو اینطور به درو دیوار می‌زنید!

خلاصه به هر صورتی که بود 5 نفر برای شورای پنجم انتخاب می‌شوند در بین‌شان جوانان اکثریت را دارند این هم می‌تواند مثبت باشد و هم کم تجربگی‌شان ممکن است کار دستشان بدهد، نگاهی که به ترکیب می‌کنی نماینده همه قشری در شورا می‌بینی، از قشر سنتی و معتقد به چهارچوب‌ها مذهبی و دینی، تا روشنفکر و مثلا‌رسانه‌ای، دکتر و مهندس. خدای من این بهترین ترکیب عمر شورا می‌تواند باشد.

اما جلوتر که می‌آیی می‌بینی آفت خود برتر بینی و همان فضای مجازی لعنتی باعث شده عده‌ای کار اصلی شورا را رها کنند و برای خودشان گلیمی ببافند، شاید بعداً سوار بر آن جای قالی به ملک سلیمان سفر کنند.

متاسفانه کار جمعی بلد نیستیم، حالا هم که بساط نمایش فراهم شده همه دنبال خودنمایی هستیم در پست بعدی مفصل‌تر در خصوص شورای پنجم کیاسر حرف خواهم زد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.