پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

شهید گلمایی خردسال ترین انقلابی ساری

شهید محمدجواد گلمایی ثمره زندگی زوجی شیفته مکتب رسول الله(ص) دانش آموز چهارم ابتدایی دوشادوش انقلابیون ساروی در راهپیمایی ها و تظاهرات علیه رژیم ستم شاهی حاضر می شد که آبان ۵۷به خیل شهدای انقلاب پیوست.

0

ساروی ها از کم سن ترین تا بزرگ سال، مرد و زن همانند پیرجماران حضرت امام خمینی(ره) کمر همت بسته بودند تا دست رژیم منحوس پهلوی و عمال خودفروخته را از میهن عزیزمان ایران کوتاه نمایند و در این راه فرزندانشان نظیر محمدجوادها را تقدیم نهال نو رس انقلاب اسلامی نمودند.

 

نوجوان شهید محمدجوادگلمایی سال۱۳۴۷در ساری دیده به جهان گشود. پدر و مادر محمدجواد از شیفتگان مکتب رسول الله و محبان ائمه اطهار(علیهم السلام) بوده و هستند و از این رو فرزندشان را به گونه ای پرورش دادند تا او نیز با پیروی از کلام الله مجید و سرمشق قرار دادن سیره خاتم الانبیا و امامان همام به گونه ای تربیت شود که از خادمان اهل بیت و اسلام به شمار آید.

IMG08324864

 

پدر، محمدجواد رابه هنگام شرکت در اقامه نمازجماعت با خود همراه می کرد. او در زمان کودکی و طفولیت به همراه مادر نیز در مراسم مذهبی و روضه خوانی شرکت می کرد. آن زمان شهید محمدجواد در کلاس چهارم ابتدایی تحصیل می نمود در راهپیمایی هایی که در سطح شهر برگزار می شد شرکت می کرد.

 

روز۲۹آبان۵۷که انقلاب مردم ایران در سراسر شهرها و روستاها گسترش یافته بود آن نوجوان شیردل به همراه سه شهید دیگر مورد اصابت گلوله ماموران خودفروخته ستم شاهی قرار گرفت و به دیگر شهیدان انقلاب و اسلام پیوست. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.