پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

شهید عشریه پایان هفته مهمان مازندرانی ها می شود

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، پیکر این شهید والامقام روز گذشته به وطن بازگشت و در اختیار معراج شهدای تهران قرار گرفت.

ساره عیسی پور همسر این شهید والامقام روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: مراسم وداع با شهید عشریه، عصر دوشنبه سوم تیر ماه در معراج شهدای تهران برگزار می شود و سپس مراسم مشابهی دوشنبه شب در دانشگاه امام حسین (ع) برگزار خواهد شد.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، پیکر شهید عشریه روز سه شنبه مهمان مردم قم و حضرت معصومه (س) است و با توجه به برنامه ریزی های متعددی که در تهران و قم انجام شده است؛ اواخر هفته، پیکر ایشان برای تشییع و خاکسپاری وارد مازندران می‌شود.

عیسی پور در مورد سال‌های فراق این شهید اظهار داشت: شهید مدافع حرم، در ۲۴ فروردین ماه ۱۳۹۵ در سوریه به شهادت رسید و سه سال دوری از ایشان برای من و سه فرزندم (زهرا، زینب و معصومه) اگر چه بسیار سخت بود؛ اما همواره به امید بازگشت ایشان شب و روزمان را می‌گذراندیم و با توسل به اهل بیت (ع) صبر پیشه کردیم.

همسر شهید عشریه افزود: مطمئن بودم که شهید بر می‌گردد و همه ما و خانواده چشم به راه ایشان بودیم و آمدن ایشان در این زمان، قطعاً” دارای خیر و برکاتی است که امیدواریم خیر و برکت حضور ایشان نصیب همه مردم و ما شود.

وی در مورد بی‌قراری های فرزندانش و اینکه چگونه بازگشت پیکر پدر را به آنان اطلاع داده است؛ گفت: در مدت فراق شهید بزرگوار، همه ما و خانواده به امید بازگشت پیکرشان بودیم و فرزندانم هم با اینکه هنوز خردسال هستند اما در این مدت صبر پیشه کردند و به محض اطلاع از پیکر شهید، موضوع را به آنان اطلاع دادم و اگرچه بی‌قراری کردند اما گفتم دیگر پدرشان آمده و دلمان آرامش بیشتری خواهد داشت.

عیسی پور افزود: بی‌قراری های و دلتنگی های ما برای شهید تمامی ندارد اما با توکل بر خدا و توسل به اهل بیت (ع) صبر پیشه کرده ایم و بارها گفتم آن شب که خبر شهادت را دادند؛ استرس و لرزشی تمام بدنم را فرا گرفت، ولی به حضرت زینب (س) و ائمه متوسل شدم و گفتم من در عهد خودم با شما باقی ماندم و می‌دانم که شما نظاره‌گر همه چیز هستید و دست من را می‌گیرید و به من کمک می‌کنید.

همسر شهید عشریه در مورد آخرین دیدار و پیام این شهید و اینکه مانع رفتن ایشان شدند یا نه؟ گفت: آقا ابراهیم آرزوی شهادت داشت و وقتی هم می‌خواست برود با خودم گفتم یا حضرت زینب (س) من کسی نیستم که بخواهم به رفتن همسرم نه بگویم و اینطور شد که خودم را راضی کردم و ایشان هم رفت.

وی افزود: گفتم که ایشان ارزوی شهادت داشت و در آخرین صحبت‌های شهید عشریه که فیلمش هم موجود است؛ به ما گفت «من آگاهانه برای جهاد به سوریه می‌روم و کسی هم من را مجبور نکرده است و دعا می‌کنم امام زمان (عج) بیاید و من دوباره زنده شوم و در رکاب ایشان بجنگم و باز هم شهید شوم.»

شهید ابراهیم عشریه یکی از مربیان و اساتید تاکتیک فنون نظامی و فارغ‌التحصیل دانشگاه افسری امام حسین (ع) بود که برای در اختیار گذاشتن دانش نظامی‌اش به عنوان یک مستشار به سوریه رفت و در همین جبهه نیز به شهادت رسید.

شهید‬ ابراهیم عشریه‬ ۲۰ اسفند ۹۴ لباس مدافعان حرم را بر تن کرد و ۳۵ روز بعد در ۲۴ فروردین ماه ۱۳۹۵ در منطقه العیس سوریه به شهادت رسید.

‬ ‬ ‏۷۳۳۲/‏۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.