پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

شهید شیرودی؛ نامدارترین خلبان دیار علویان است

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در سی و نهمین سالگرد امیر سرلشکر خلبان شهید علی‌اکبر  شیرودی، پیامی به شرح زیر منتشر کرده است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

شهادت؛ رهایی بشر برای رسیدن به سرچشمه نور و معرفت و دل‌دادگی برای عشق به وصال یار است که در زیباترین شکل جهاد با نثار جان در راه امنیت ودفاع ارزش‌های انسانی رقم می‌خورد.

 شهادتی که چراغ هدایت خطه‌های مختلف ایران اسلامی را روشنایی بخشید و در سایه سار این نور معرفتی و خدایی، دل‌های مردمان مؤمن را به هم پیوند داد و بر تحکیم حفظ ارزش‌ها و باورهای الهی گونه مردم قوت داد. 

خطه ولایت مدار استان مازندران نیز  قطعه درخشانی ازسرزمین رشادت‌های شهدای والا مقامی  همچون شهید علی اکبر شیرودی‌، نام‌دارین خلبان ابر پرواز جهان است که نام دیار علویان را بر بلندای قله‌های رفیع ایثار و شهادت، طنین‌انداز کرد. 

خاطره مجاهدت و جان‌فشانی‌های شهید بزرگوار شیرودی این را مرد عرصه جهه‌های نبرد حق علیه باطل در هنگامه جنگ تحمیلی با انجام پروازهای حماسه‌آفرین و رشادت‌هایشان تا همیشه تاریخ موجب مباهات و افتخار ایران اسلامی به ویژه برای این دیار شهید پرور شد و  حماسه بی‌بدیل او در حفظ و نگهداشت مرزهای زمینی و هوایی ایران اسلامی همچنان بر کالبد  جان و نفس مردم مازندران به یادگار و ماندگار خواهد ماند. 

حماسه عظیم و نام و اخلاق علی اکبرگونه شهید شیرودی در کنار نام سرداران،‌ رزمندگان و پاکبازان غیور مازندران در عرصه پیکار هشت سال جنگ تحمیلی نام تیز پرواز آسمان ایران اسلامی به عنوان امیر سرلشکر آسمان جبهه‌های ایران  بر تارک صحیفه دفاع مقدس چون خورشید تابان و نور  درخشان ساطع است. 

اطاعت پذیری و ولایت‌مداری‌ تداوم بر اقامه نماز اول وقت و عدالت‌خواهی شهید شیرودی این شیرمرد و پاسبان، مرزهای زمینی و هوایی موجب شد تا حماسه  و رشادت او در تاریخ ایران اسلامی آوازه عام و خاص شود به نحوی که  وقتی خبر شهادت شهید شیرودی را به حضرت امام رساندند، یک ربع به فکر فرو رفتند.

 و در مورد شهدات ایشان فرمودند؛ خدا او را آمرزیده است، درحالی که برای همه شهدا می‌گفت خدا آن‌ها را بیامرزد  شهید علی اکبر شیرودی در همان مدت کوتاه حضور در دفاع مقدس، توانست رکورد یکی از بالاترین پروازهای جنگ با بالگرد کبرا را در دنیا به نام خودش ثبت کند. 

اینک در سی و نهمین سالروز شهادت علی اکبر و شیرمرد آسمانهای دوران دفاع مقدس مردی از تبار و جان نثاران دیار علویان ، نام و یاد او را گرامی می‌داریم و به پاس رشادت و ایثار و شهادت امیر سرلشکر خلبان علی اکبر شیرودی این سرباز به حق ولایت و انقلاب برترین مراتب اخلاص قلبی و امتنان باطنی خود را محضر مردم ولایی، خطه شیرمردان، مازندران، خانواده‌های معزز شهدا، تقدیم کرده و امیدوارم همه ما همواره به عنوان ادامه دهندگان راه برکت شهداء و تبعیت از فرامین مطاع فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای عزیز موجبات اعتلای روز افزون ایران اسلامی باشیم.

 /۸۶۰۴۸/ج

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.