پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

شهردار ساری: پیشرفت ۷۰ درصدی نیروگاه زباله سوز ساری

شهردار ساری گفت: پروژه بزرگ نیروگاه زباله سوز ساری که یکی از حیاتی ترین پروژه ها در مرکز استان بوده با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی در یکسال اخیر برخوردار شده و مراحل اجرایی ساخت آن به عنوان مهم ترین پروژه شهرداری در مرکز مازندران تسریع و روند رو به رشد گرفته است

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: شهردار ساری گفت: پروژه بزرگ نیروگاه زباله سوز ساری که یکی از حیاتی ترین پروژه ها در مرکز استان بوده با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی در یکسال اخیر برخوردار شده و مراحل اجرایی ساخت آن به عنوان مهم ترین پروژه شهرداری در مرکز مازندران تسریع و روند رو به رشد گرفته است.

عباس رجبی در هفتاد و هشتمین جلسه شورای شهر ساری با تسلیت ایام اربعین سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) با بیان اینکه حفظ منافع مردم و پیگیری خواسته ها و مطالبات بر حق آنها در اولویت فعالیت های شهرداری است، به بدهی ۱۰۰۰ میلیاردی شهرداری به مردم و پیمانکاران اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان بدهی از سال ۹۲ بر دوش شهرداری بود؛ اما از سال ۹۸ تا ۹۹ پرداخت نشده و باقی مانده است.

وی با بیان اینکه خدمت رسانی به شهروندان همچنان اولویت نخست شهرداری است، تصریح کرد:می توانستیم با همین مبالغ پرداختی پروژه های جدید در شهر تعریف کنیم اما رفع گره های موجود در کار و امور مردم و نیز پرداخت بدهی های معطل مانده سال های پیش پیمانکاران مهم تر از دیگر فعالیت ها بوده است.

شهردار ساری افزود: بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد بدهی، بیش از ۲ هزار طلبکار، بدهی ۳۴۰ میلیارد تومانی به تامین اجتماعی، ۱۳۰ میلیارد تومان بدهی به مالیات و ۱۰۰ پروژه بدون انعقاد نمونه ای از مشکلات شهرداری ساری است.

رجبی با بیان اینکه بلاتکلیفی ۲هزار نیروی انسانی که هیچگونه قراردادی با شهرداری نداشتند بر مشکلات شهرداری مضاعف شد، خاطرنشان کرد: اما بنا بر تکلیف انسانی، وجدانی و بدون در نظر گرفتن مشکلات موجود این تعداد نیرو شناسایی و ساماندهی شدند.

شهردار ساری تامین اعتبار بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان طی یکسال گذشته از خزانه دولتی را از دستاوردهای مهم شهرداری دانست که با همکاری نمایندگان مردم در خانه ملت،استاندار مازندران و حمایت های اعضای شورای اسلامی شهر ساری محقق شد.

رجبی به پروژه بزرگ نیروگاه زباله سوز ساری که یکی از حیاتی ترین پروژه ها در مرکز استان بوده که تنها با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی اما به دلایل نامعلوم سال ها بدون تکلیف رها شده بود، اشاره کرد و گفت: این پروژه با ظرفیت ۴۵۰ تنی از پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی در یک سال اخیر برخوردار شده و مراحل اجرایی ساخت آن به عنوان مهم ترین پروژه شهرداری ساری در مرکز مازندران تسریع و روند رو به رشد گرفته است.

وی یادآورشد: با توجه به مشکلات اقتصادی حاکم بر کل کشور، شهرداری ساری زمینی با مساحت ۴ هکتار به مبلغ ۲.۵ میلیارد تومان خریداری و به مجموعه کارخانه زباله سوز اضافه کرد تا مشکل جمع آوری و شیرابه زباله منطقه رفع شود.

شهردار ساری گفت:هفته گذشته اسناد اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی دولت به پروژه کارخانه زباله سوز تهیه و برای تکمیل به این پروژه تزریق می شود.

رجبی همچنین به پروژه بزرگ “پل تا پل” اشاره و تصریح کرد: این پروژه  ۱۲ سال قبل کلید خورده بود و بخشی از املاک این منطقه خریداری اما مبالغ مورد نظر پرداخت نشده بود.

وی با بیان اینکه طی یکسال گذشته با تلاش شبانه روزی کارکنان شهرداری و با تکیه بر توان و ظرفیت درون سازمانی، ضمن پرداخت بدهی ۳۰۰ میلیارد تومانی به طلبکاران هم اکنون با رشد بیش از ۵۰ درصدی در حال انجام است،افزود: این پروژه علاوه بر کاهش بارترافیک، حلقه اتصال مرکز به شرق استان می شود و با تحقق آن فصل تازه ای از توسعه ساری ورق خواهد خورد.

رجبی، مسیر دوچرخه سواری و پیاده رو را از دیگر کاربری های این پروژه عنوان کرد و افزود: نیمی از مسیر این پروژه بازگشایی و مابقی در حال تملک است.

وی گفت: طرح سنگ فرش خیابان های مرکزی ساری به مبلغ ۱۴ میلیارد تومان به مناقصه گذاشته و در روزنامه نیز درج آگهی شد و تا دو هفته دیگر پیمانکار مشخص می شود.

شهردار ساری به پروژه ابن شهر آشوب در مرکز استان اشاره کرد و گفت: ماهانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان اجاره از سوی شهرداری ساری پرداخت می شد.

وی افزود:مالکین نامه های متعددی به شورای اسلامی شهر و دادستانی داشتند که ۶ تا ۷ سال قرارداد دارند در حال حاضر به مالکان قول داده شد تا یک ماه دیگر مغازه ها به سرانجام و بهره برداری برسد.

رجبی پرداخت ماهانه ۳۰ میلیارد تومان حقوق به کارکنان شهرداری را بزرگترین مشکل موجود برای شهرداری و سد راه شتاب حرکت به سمت توسعه بیشتر شهر ساری عنوان کرد و افزود: این میزان حقوق، با مجموعه حقوق شهرداری های شهرهای آمل،بابل، نوشهر، چالوس، جویبار، نکا و قائمشهر برابری می کند.

شهردار ساری در مجموع، پرداختی های ماهانه شهرداری را با احتساب ۳ میلیارد و ۷۰۰ تومان بدهی گذشته، ۳۴ میلیارد تومان اعلام کرد، یادآورشد: با تلاش همکاران ما در خانواده بزرگ شهرداری ساری و استفاده از ظرفیت های داخلی و بدون دریافت تسهیلات این مبلغ قابل توجه پرداخت می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.