پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

شهرت جاده ساری-کیاسر؟ طولانی ترین جاده ی جنگلی کشور یا جاده مرگ؟

در برنامه ی خندوانه که شب گذشته ( 8 شهریور 1394 ) از شبکه ی نسیم پخش شد، سوال پرسیده شد که « طولانی ترین جاده ی جنگلی کشور در کدام استان قرار دارد؟ 1. گیلان 2. مازندران »،

1

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، برنامه ی پرطرفدار خندوانه که در مدت کوتاهی توانسته به یکی از پرطرفدارترین برنامه های تلویزیونی صداوسیما تبدیل شود با اجرای متفاوت و پر از نشاط رامبد جوان هر شب ساعت 23 و در سه نوبت تکرار از شبکه ی نسیم پخش می شود.

 

در این برنامه ی تلویزیونی علاوه بر بخش های شاد و حضور مهمانان و کمدین ها، مسابقه ی پیامکی هم برای بینندگان این برنامه ترتیب داده می شود که هر شب یک سوال مطرح شده که بینندگان می توانند از طریق ارسال پیامک به شماره این برنامه به آن پاسخ دهند.

 

در برنامه ی خندوانه که شب گذشته ( 8 شهریور 1394 ) از شبکه ی نسیم پخش شد، سوال پرسیده شد که « طولانی ترین جاده ی جنگلی کشور در کدام استان قرار دارد؟   1. گیلان  2. مازندران »،

 

همانگونه که همه مستحضر هستید، طولانی ترین جاده ی جنگلی کشور، جاده ی ساری – کیاسر بوده که اتفاقاً از لحاظ بصری و شرایط اقلیمی یکی از زیباترین جاده های کشور هم هست. جاده ساری – کیاسر جاده مواصلاتی بین استان های مازندران و سمنان است که چشم انداز بی نظیر طبیعی در این جاده، چشم هر مسافری را که برای اولین بار از این جاده عبور کند خیره خواهد کرد. زیبایی این جاده بیشتر به خاطر جنگلی بودن آن است. در واقع می توان گفت که این مسیر طولانی ترین جاده جنگلی ایران است. جاده  ساری به کیاسر و ادامه  آن تا سمنان در تمام فصول سال زیبایی خاص خود را دارد، حتی در زمستان اگر به واسطه  برف بسته نباشد به ویژه از کیاسر به سمت سمنان بسیار زیبا و چشم نواز است.

 

tasadof-93-6-72

 

اما حجم بالای ترافیکی جاده ساری به کیاسر در ایام بهار و تابستان و به ویژه در ایام نوروز کمتر از جاده های ارتباطی شمال به پایتخت نیست و بسیاری از مسافران برای سفر به مشهد مقدس و حتی سفر به استان های مرکزی ایران نظیر یزد و اصفهان این مسیر را انتخاب می کنند.

 

متاسفانه با وجود همه ی این زیبایی ها این جاده یک نام دیگر را یدک می کشد که رفته رفته این نام و این شهرت بر زیبایی آن می چربد!. « جاده مرگ » عنوانی است که رسانه ها و کم کم خود مردم به این جاده ی زیبا و منحصر به فرد داده اند. جاده ای که کمتر روزی است که در آن حادثه ای ولو کوچک و غیر جانی روی ندهد. جاده ای که به دلیل شیب زیاد، عرض کم، پیچ های خطرناک، عدم وجود تابلوهای هشدار دهنده ی علام راهنمایی و رانندگی و مهمتر از همه وجود شیرابه های زباله ای که همه روزه چندین تن از آن از شهر ساری و از طریق این جاده زیبا به محل دپوی زباله در گویچاله حمل می شود، متاسفانه سالانه تعدادی زیادی از مسافران این محور را به کام مرگ می کشد.

 

دیگر کم کم شهرت این جاده را در تعداد تصادفات و تعداد کشته شدگان حوادث رانندگی آن می دانند تا به طولانی ترین جاده ی جنگلی کشور و یکی از زیباترین آن، همین هفته ی پیش بود که در یک حادثه ی رانندگی در این جاده 4 تن از اعضای یک خانواده جان خود را از دست داده اند ( لینک خبر ) که مطمئناً بخشی از علل این حادثه ی ناگوار را باید در خطرناک بودن این محور دانست. این محور موسوم به مرگ کم حوادث منجر به فوت ندیده است، با جستجو در همین پایگاه خبری چهاردانگه از زمانی که فعالیت خود را آغاز نموده است، به موارد زیادی از تصادفات منجر به فوت بر می خورید و اضافه کنید اخبار حوادثی که قبل از آن روی داده است.

 

به راستی باید اذعان کرد که جاده ساری – کیاسر طولانی ترین جاده ی جنگلی کشور است، نه حتی طولانی ترین جاده جنگلی بلکه شاید طولانی ترین جاده ی کشور و حتی جهان!! چون مقصد تعدادی از مسافران آن سرای باقی بوده و به پایان آن نرسیده اند!

 

امیدواریم که سایه ی مرگ، دستش را از سر این جاده ی زیبا و منحصر به فرد که طولانی ترین جاده ی جنگلی کشور است بردارد و ما همچنان افتخار کنیم که طولانی ترین جاده ی جنگلی کشور جاده ی ساری – کیاسر است.

 

در این رابطه می توانید مقاله ای تحت عنوان « مرگ در جاده کیاسر پرسه می زند! »، نوشته ی عین الله آزموده که در پایگاه خبری چهاردانگه منتشر شده است را مطالعه بفرمایید.

 

1 نظر
  1. دی می گوید

    یه خسته نباشید باید به مسوولان استانی بالاخص چهاردانگه ای خودمون گفت ، که جزء شعار چیز دیگه بلد نیستند،

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.