پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

شهادت حضرت علی اصغر (ع) سند مظلومیت و حقانیت امام حسین (ع) است

0

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی ظهر جمعه در آئین شیرخوارگان حسینی که به صورت مجازی در حسینیه عاشقان ساری برگزار شد، اظهار داشت: برپایی آئین‌های عزاداری و شیرخوارگان حسینی نشان دهنده آن است که دل مردم ما با اهل بیت پیوند دارد و نشانه آن است که مسئله حضرت علی اصغر (ع) فراتر از نگاه مذهبی و دینی است.

وی افزود: اگر نگاه انسانی، اخلاقی و عاطفی به مسئله حضرت علی اصغر (ع) داشته باشیم در می‌یابیم در هیچ مذهب، قوم و جامعه‌ای نوزاد شش ماه و خردسال نباید مورد تعدی و ظلم، تحریم و کشتار قرار گیرد.

وی ادامه داد: اگر قرار است تحریم صورت گیرد باید نسبت به جامعه جنگاوران و یا مقصران صورت گیرد و باید تحریم و تهدید متوجه مردانی باشد که در جنگ هستند و نباید علیه کودکان، بانوان و شیرخوارگان اعمال شود.

امام جمعه ساری با اظهار اینکه مسائل انسانی در منطق زورگویان جایی ندارد، تصریح کرد: برای آنان پیروزی و غلبه به هر شکل ممکن مهم است و این از طریق از ناجوانمردانه، غیراخلاقی، از بین بردن کودکان و بیماران، کودک کشی، تخریب بیمارستان‌ها حاصل می‌شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با محکوم کردن جنایات رژیم سعودی و صهیونیستی و داعش علیه کودکان مظلوم یادآور شد: هدف از مجمع جهانی شیرخوارگان حسینی تجلیل نیست زیرا مقام حضرت علی اصغر بسیار افضل و والا است.

وی گفت: حضرت علی اصغر سند مظلومیت و حقانیت امام حسین و باطل بودن دشمنان است و شهادتش در جنگ نرم بسیار تأثیرگذار است.

آیت الله لائینی به نقش حضرت علی اصغر در جنگ نرم علیه دشمنان اشاره و اضافه کرد: شهادت وی موجی از احساسات ظلم ظالمان ایجاد می‌کند و سندی علیه ظلم ظالمان به شمار می‌رود و باید بتوانیم بهتر روی جریان شهادت حضرت علی اصغر (ع) مانور دهیم.

وی یادآور شد: شهادت حضرت علی اصغر در شناسایی چهره دروغین دشمنان و باطل بودن ادعای ظالمان بسیار مهم است.

کد خبر 5004378
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.