پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

شناسایی 332 بیمار جدید در بیمارستان‌های علوم پزشکی مازندران

0
به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه نیوز، با بستری شدن ۳۳۲ بیمار کووید ۱۹، بیست و چهار ساعت گذشته در بیمارستان‌های مازندران، شمار بستری شدگان در بیمارستان‌های استان به یکهزار و ۳۰۵ نفر رسید.

دکتر موسوی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ،گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۹۲ بیمار جدید با تشخیص احتمالی کووید۱۹ در بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه بستری و در همین مدت ۱۴۸ نفر نیز بهبود یافته و از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

او با بیان اینکه یکهزار و ۸۴ بیمار کرونایی  هم اکنون در تخت‌های بیمارستانی تحت درمان و مداوا هستند، افزود: از این تعداد ۱۹۳ نفر در وضع شدید این بیماری قرار دارند.

دکتر موسوی علت اصلی افزایش نگران کننده تعداد مبتلایان این بیماری را تجمعات در مراکز خرید، تالارها، دورهمی‌های خانوادگی و مکان‌های مسقف عنوان کرد و گفت: استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی می‌تواند در کاهش ابتلای افراد به کووید۱۹ موثر باشد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با توجه به ورود مازندران به وضعیت قرمز، به اعمال محدودیت‌های کرونایی به عنوان یکی از راه‌های کاهش انتشار این ویروس اشاره و افزود: پرهیز از هرگونه اجتماع و رعایت اصول بهداشتی از جمله استفاده از ماسک به کاهش انتشار ویروس و قطع زنجیره انتقال کمک می‌کند.

شناسایی ۴۰ بیمار کرونایی جدید در بابل

دکتر سید فرزاد جلالی رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل هم با اشاره به پذیرش ۴۰ بیمار کرونایی جدید ۲۴ ساعت گذشته در ۴ بیمارستان زیرمجموعه این دانشگاه، گفت: ۳۰ بیمار با بهبودی نسبی مرخص شدند.

او شمار بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های بابل را ۲۲۱ نفر اعلام کرد و افزود: ۴۲ بیمار با علائم تنفسی حاد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های بابل بستری هستند.

دکتر جلالی با بیان اینکه در دو هفته اخیر با صعودی شدن روند ابتلاء به کووید ۱۹ در مازندران زنگ خطر وضع قرمز بصدا درآمد، از هموطنان خواست: با استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی ۱.۵ تا ۲ متر از حضور در اجتماعات پرهیز کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: برپایی هرگونه اجتماع در این شهرستان از جمله نماز جمعه ها، تالار‌ها و مراسم عروسی و عزا ممنوع است و تمام دستگاه‌های اداری موظف به استفاده از ماسک در محیط کاری هستند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.