پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

شناسایی 168 بیمار جدید کرونایی در مازندران/ تعداد بستری‌شدگان به 843 نفر رسید

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، روزهای قرمز کرونایی با شیب تند در مازندران درحال حرکت به جلو است و افزایش تعداد بیماران نگرانی‌های بسیاری را در استان به وجود آورده است.

نیمه دوم تیر ماه امسال مازندران برای دومین بار وارد وضعیت قرمز کرونایی شد و طی این مدت همچنان این روند به قوت خود باقی است، درست است طی این مدت در برخی از روزها تعداد مبتلایان و بستری شدگان در نوسان بود اما آنچه مهم است تکرار روزهای قرمز کرونایی است که طی روزهای گذشته مازندران وارد پنجمین ماه متوالی روزهای قرمز کرونایی می‌شود.

باوجود وضعیت نگران‌کننده استان مازندران متاسفانه بی‌توجهی برخی افراد حتی در بحث استفاده از ماسک و ادامه سیر و سفرها روزهای تلخی را برای مازندرانی‌ها رقم خواهد زد که لازم است هشدارها جدی گرفته شود.

دکتر سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این‌باره اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۵۱ بیمار مشکوک به کرونا براساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی افزود: طی همین مدت تعداد ۱۴۰ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: هم اکنون ۶۹۰  نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۱۴۰ بیمار با علائم حاد تنفسی بستری هستند. 

دکتر سیدفرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز در ادامه  با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۵۳ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بسترى هستند، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷ بیمار جدید بستری و ۲۱ بیمار هم  ترخیص شدند.

وی گفت: ۴۰ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

موضوع دیگر اینکه افزایش مراسم عروسی با جمعیت زیاد در روستاهای بابل بسیار نگران کننده است و تلفات موج سوم کرونا را هولناک می‌کند که در این زمینه به تمامی دهیاران بابل تذکر داده شد که برگزاری هرگونه مراسم عروسی و عزا و تجمع‌ها ممنوع است و این حساسیت باید از طریق دهیاران برای اهالی روستا بیان شود.

همچنین موضوع مهم اینکه استفاده از ماسک در بابل 80 درصد بوده که درحال حاضر به 45 درصد رسیده که نگران‌کننده است.

به گزارش فارس، طی ۲۴ ساعت گذشته در دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل ۱۶۸ مورد ابتلای جدید داشتیم و همچنین تعداد ۸۴۳ بیمار در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سطح استان بستری هستند.

 /۸۶۰۳۴/ج/و


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.