پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

شناسایی ۷۰ بیمار جدید مشکوک به کرونا در مازندران

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سیدعباس موسوی پنج‌شنبه شب در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۷۰ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند و در همین مدت تعداد ۶۳ نفر از افراد مشکوک بستری شده ، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

وی افزود: هم اکنون ۳۲۵ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه پروتکل چگونگی برگزاری مراسم معنوی در شب‌های قدر در مساجد کامل رعایت شود، اضافه کرد: مراسم شب‌های قدر با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی ترجیحاَ در یک چهارم یا در ۲۵درصد ظرفیت فضای باز مساجد و شبستان‌ها برگزار می‌شود.

این مسوول ادامه داد: در این شب‌ها حتما” باید تهویه مناسب در مکان‌های بسته شامل مساجد و شبستان‌ها انجام گیرد و از هر گونه پذیرایی و توزیع نذورات میان احیا کنندگان در این مدت خودداری شود.

موسوی با اشاره به اینکه مدت زمان برگزاری مراسم شب‌های قدر دو ساعت است، افزود: مومنان در این مراسم معنوی همانند صف نماز از طرفین، عقب و جلو با فاصله حداقل یک متر حضور یابند.

وی با تاکید بر اینکه همراه داشتن ماسک و دستکش بهداشتی در مراسم شب‌های قدر ضرورت دارد، خاطرنشان کرد: افراد شرکت کننده در این مراسم، لوازم شخصی شامل سجاده، مُهر، قرآن، مفاتیح و خانم‌ها چادر نماز به همراه خودشان داشته باشند.

موسوی در پایان با بیان اینکه خطر ابتلا به کرونا جدی است، گفت: مردم برای غربالگری کرونا به سامانه salamat.gov.ir مراجعه کنند.

 /۸۶۰۳۴/ع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.