پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

شناسایی نخبگان و صاحبان ایده در غرب مازندران

0

ایسنا/مازندران معاون مرکز رشد واحدهای فنآور نوشهر گفت: یکی از اهداف مراکز رشد و واحدهای علم و فنآوری مازندران شناسایی نخبگان، صاحبان ایده و فنآوری منطقه در غرب استان است.

مهدی ترابی در حاشیه نخستین نمایشگاه دستاوردها، اختراعات بسیج  و شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور غرب مازندران که در مصلای نوشهر برپا شد، اظهار کرد: مرکز رشد فنآور نوشهر به عنوان تنها مرکز فنآوری زیر مجموعه پارک علم و فنآوری غرب استان مشغول فعالیت است.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه با بیش از ۳۵ غرفه، ۷۵ فنآوری و محصول نوآورانه شروع به کار کرده است،تصریح کرد: این نمایشگاه به مدت 2 روز برگزار و با استقبال بسیار خوبی از طرف سازمان‌های مختلف و صاحبان ایده و فنآور مواجه شد.
معاون مرکز رشد واحدهای فنآور نوشهر گفت: سازمان‌ها و دانشگاه‌های منطقه، مرکز رشد واحدهای فناور سپاه نوشهر، مرکز رشد واحدهای فناور نوشهر زیر مجموعه پارک و علم و فناوری مازندارن، گردشگری و صنایع دستی نوشهر و مرکز رشد دانشگاه آزاد تنکابن در این نمایشگاه حضور یافتند و سعی شد از پتانسیل آموزش و پرورش نوشهر نیزاستفاده شود.
ترابی خاطرنشان کرد: خوشبختانه سه ایده برتر دانش‌آموزی در مراسم اختتامیه مورد تجلیل قرار گرفت که امیر مهدی صادقی با ایده ساخت آفرود و سیستم آبیاری جدید، محمدرضا بیژنی با دستگاه هشدار دهنده به ناشنوایان و مها میار نعیمی با ایده کف پوشی که تولید کننده برق بود به عنوان ایده‌های برتر مورد تجلیل قرار گرفتند.
وی ادامه داد: ایده مها میار نعیمی یکی از طرح های خوبی بود که در مراحل ثبت اختراع با همکاری مرکز رشد واحدهای فناور نوشهر می باشد چراکه نمونه‌ای ندارد.
معاون مرکز رشد واحدهای فنآور نوشهر اضافه کرد: مرکز رشد نوشهر در صدد است تا این دانش‌آموز نخبه را که پایه ششم ابتدایی است به جشنواره‌های مختلف که در سطح دانش‌آموزی برگزار می‌شود، معرفی کند.
ترابی یادآور شد: یکی دیگر از اهداف این نمایشگاه علاوه بر شناسایی نخبگان، استقرار آنها در مراکز نوآوری و مراکز فناوری و اکوسیستم مراکز فناوری است چراکه دارای ظرفیت ها و پتانسیل های زیادی هستند که باید به صورت درست مورد استفاده قرار گیرند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.