پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

شمارش معکوس آغاز به کار پروژه تصفیه خانه شیرابه

توجه ویژه به محیط زیست از اولویت های شهرداری ساری است و در مدت 2 ماه اخیر، همه روزه کارکنان مجموعه شهرداری در محل دفن زباله عملیات اجرایی تصفیه شیرابه را به صورت اصولی انجام می دهند

0

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ساری، در راستای حفظ محیط زیست و به منظور تعهدی که شهرداری ساری در این خصوص داشته،عملیات اجرایی تصفیه خانه شیرابه، که مهم ترین پروژه زیست محیطی شهرداری مرکز مازندران است، در چند هفته اخیر توسط سازمان مدیریت پسماند در محل دفن زباله به صورت شبانه روزی در حال انجام بوده که با شتاب فراوان،بخش عمرانی و تاسیساتی این پروژه به اتمام رسیده است.

کاشت نهال در اطراف محل دفن زباله،ساماندهی زباله های دفعی باقی مانده در سایت با پوشش خاک و آهک و نیز تکمیل تصفیه خانه شیرابه در حال انجام است.

طی ماه های اخیر بخش زیادی از فعالیت های مجموعه شهرداری ساری برای حل مشکلات مربوط به زباله های شهر ساری بوده است و اگر حضور مستمر و شبانه روزی کارکنان مجموعه شهرداری نبود، شاید امروز این پروژه آماده بهره برداری نمی شد.

علیرغم اینکه شهرداری دیگر هیچ زباله ای به مرکز دفع سابق حمل نمی نماید، اما به واسطه اهمیت داشتن حفاظت از محیط زیست طبیعی و انسانی ،شهرداری همچنان به تعهدات خود جهت تصفیه شیرابه مرکز عمل نموده و این فرآیند متوقف نشده و استمرار خواهد داشت.

گفتنی است پس از بهره  برداری تصفیه خانه شیرابه، خروجی آن 60 متر مکعب (60هزار لیتر) آب تصفیه شده در روز می باشد که جهت آبیاری نهال های کاشته شده در محل دفع، فضای سبز و مصارف کشاورزی قابل استفاده می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.