پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

شرکت غله منطقه۲ به اداره‌کل غله مازندران تغییر نام یافت

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور استان های مازندران ، گلستان و سمنان را زیر پوشش داشت و در زیر مجموعه شرکت مادر تخصص بازرگانی دولتی ایران وابسته به جهاد کشاورزی فعالیت می کرد . این شرکت هم خرید تضمینی ، واردات و کنترل واردات گندم و ذخیره سازی و حمل و نقل گندم در سطح کشور و تامین گندم مورد نیاز کارخانجات بر اساس سهمیه ، توزیع آرد توسط عاملین فروش بین نانوایی ها ، نظارت بر کارخانه های آرد ، نانوایی ها و آموزش و بهسازی نانوایی ها و خرید تضمینی دیگر محصولات از جمله برنج ، سویا را در اختیار داشت.

سیدمحمد جعفری که پیش از این عنوان مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور را داشت و اکنون بعد از تغییر عنوان در جایگاه مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران نشسته ، روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: از ابتدای هفته دولت امسال در تاریخ دوم شهریور ماه مصوبه تغییر نام شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ به ما ابلاغ شد و ما هم آن را اجرایی کردیم.

وی افزود: تا پیش از این تاریخ، شرکت زیر مجموعه وزارت کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی مازندران فعالیت می کرد و به عنوان یکی از شرکت های تابعه این مجموعه به شمار می رفت ولی اکنون و بعد از تغییر عنوان و تبدیل آن به اداره کل غله و خدمات بازرگانی ، سازمان صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی و نهاد بالادستی این مجموعه محسوب می شود و کارها براساس تصمیمات این سازمان انجام خواهد شد . 

جعفری با اشاره به اینکه تاکنون نمایندگی های شرکت غله در چند شهرستان از جمله بابل ، تنکابن و فریدونکنار فعالیت داشتند، افزود: بر اساس تعریف جدید و اداره کل شدن و ابلاغ چارت تشکیلاتی جدید، در آینده ادارات غله و خدمات بازرگانی در شهرستان های مازندران راه اندازی خواهد شد . 

وی با اعلام این که ابلاغ چارت جدید تشکیلاتی از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور انجام خواهد شد، در خصوص نوع فعالیت های این اداره کل در وضعیت جدید نیز توضیح داد: هنوز برنامه خاصی از سوی سازمان صمت ابلاغ نشده است اما پیش بینی می شود براساس نوع فعالیت هایی که از گذشته توسط غله و خدمات بازرگانی انجام می شد بخشی از اقدامات در حوزه تنظیم بازار نیز به این نهاد سپرده شود . 

چارت شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور شامل مدیر عامل ، چهار معاونت اداری ، مالی – بازرگانی – فنی و آزمایشگاه و ۱۲ مدیر و رئیس بوده است.

تاریخچه شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه‌۲

بر اساس آنچه که در معرفی شرکت غله منطقه ۲ کشورر شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور در سال ۱۳۱۵ در استان های مازندران و گلستان و سمنان در ساری تشکیل شد و در در سال ۱۳۵۸ سازمان غله و قند و شکر و چای منحل و هر یک بصورت سازمانی مستقل زیر نظر وزارت بازرگانی درآمد و در سال ۱۳۵۹ شورای انقلاب مدیریت آرد و نان را از غله منفک و در اختیار وزارت کشور و برعهده شورائی به نام شورای آرد و نان قرار داد .در ادامه این روند در سال ۱۳۶۷ شرکت سردخانه و انبارهای گلستان تاسیس و در اختیار شرکت سهامی گسترش خدمات بازرگانی قرار گرفت و در سال ۱۳۷۴ شرکت سردخانه‌ها و انبارهای گلستان به شرکت بهمن گستر خزر تغییریافت .

در سال ۱۳۷۷ شرکت سهامی قند و شکر منحل و وظائف آن در اختیار سازمان گسترش خدمات بازرگانی قرار گرفت و در سال ۱۳۸۰ مدیریت امور آرد و نان به غله منتقل شد .در سال ۱۳۸۳ سازمان غله منحل و با تشکیل شرکت بازرگانی دولتی ایران و با ادغام وظائف قند و شکر و سایر وظائف مرتبط تحت عنوان شرکتهای غله و خدمات بازرگانی مناطق چهارده‌ گانه و در استانهای مازندران ، گلستان و سمنان به نام شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ سپرده شد .

۲۰۹۶/۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.