پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

شرکت‌های دانش بنیان از ظرفیت گمرک استفاده نمی‌کنند

0

احمد ذاکری روز شنبه در کارگروه اقتصاد دانش‌بنیان استان مازندران اظهار داشت: گمرک کشور در زمینه های مختلف از ترخیص تا تسهیلات مربوط به جابه جایی و صادرات ظرفیت هایی برای شرکت های دانش بنیان دیده است که هنوز به طور جدی شرکت های دانش بنیان از این ظرفیت استفاده نمی کنند. 

وی با اشاره به اینکه گمرک ۱۸ نوع تسهیلات برای شرکت های دانش بنیان و استارتاپ دیده است، افزود: گمرک کشور نیز نیازهایی از جمله سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری دارد که باید برای برطرف کردن آن و قطع نیاز از خارج شرکت های دانش بنیان ورود کنند. 

معاون مدیریت و توسعه منابع انسانی گمرک ایران اظهار داشت: ورود شرکت های دانش بنیان به نیاز دستگاه های اجرایی بسیار حاضر اهمیت است و این مسئله نیاز به همراهی دو طرف دارد. 

شرکت های دانش بنیاد برای نیاز اوراسیا وارد شوند

ذاکری همچنین به ایجاد بستر بازار اوراسیا نیز اشاره کرد و گفت : هنوز تحرک جدی از شرکت های دانش بنیان برای شناسایی و تامین نیاز کشور های اوراسیا مشاهده نمی شود . 

وی با اشاره به اینکه ۸۶۲ قلم کالا ترجیحی برای روابط تجاری ایران با کشورهای اوراسیا دیده شد ، افزود : از شرکت های دانش بنیان مازندران به عنوان مرز اوراسیایی انتظار می رود ورود جدی پیدا کنند. 

معاون مدیریت و توسعه منابع انسانی گمرک ایران تاکید کرد که این نهاد تمامی امکانات را برای شرکت های دانش بنیان برای حضور در اوراسیا به کار خواهد گرفت. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.