پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

شرکت‌های دانش‌بنیان روی مشکلات استان متمرکز شوند

0

احمد حسین زادگان عصر شنبه در نشست کارگروه اقتصاد دانش‌بنیان استان مازندران با اشاره به تداوم تحریم های ناجوانمردانه دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران اظهارکرد: این تحریم ها می تواند فرصتی برای پایان وابستگی نفتی ایران باشد و حتی برای قطع این وابستگی لازم است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه مطمئنا تحریم ها منجر به سختی های بسیاری برای کشور خواهد شد ، گفت: تحریم تنها راهی است که از وابستگی به اقتصاد نفتی نجات پیدا کنیم  و البته نجات از وابستگی نفتی راهی جز توجه به شرکت های فناورانه و دانش بنیان و تمرکز و تلاش این واحدها ندارد.

وی به اراِئه تسهیلات کم بهره به شرکت های دانش بنیان و حمایت های مالی و فنی از این واحدها در استان تاکید کرد و گفت: با وجود اینکه بخش قابل توجهی از اقتصاد استان بر پایه کشاورزی است،‌ شرکت های دانش بنیان روی این اقتصاد متمرکز نشده اند در حالیکه با ورود مجدانه این واحدها در بخش کشاورزی می توان توسعه مازندران در این صنعت و تبدیل شدن به قطب کشاورزی را شاهد بود.

حسین زادگان با تاکید بر اینکه فعالیت های علمی و پژوهشی باید منجر به ارزش افزوده و خروجی محصول شود گفت: استان مازندران همچنان با وجود برخورداری از واحدها فناور از مشکلاتی چون پسماند رنج می برد که این مساله نیز باید یکی از اولویت های مهم شرکت های دانش بنیان استان باشد.

در مازندران ۷۶ شرکت تایید شده دانش بنیان فعالیت دارند و به لحاظ تعداد شرکت های دانش بنیان این استان مقام هشتم و از نظر فروش محصولات مقام ششم را در کشور داراست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.