پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

شبهای بالاده از لنز دوربین کمیل قاسم پور

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه به نقل از سایت سادوای بالاده؛ زیبایی های روستای بالاده در منطقه دوسرشمار (روستاهای بالاده، پایین ده، تیله بن، قلعه، میرافضل واوسر و  واوسر در بخش چهاردانگه ساری) همیشه چشم نواز است و اگر در روز به هر دلیلی نتوان از بالاده عکس گرفت، میتوان از فرصت تاریکی شب و آسمان پرستاره و نمای سربرافراشته قله شاهدژ و کوه چهارنو استفاده کرد و عکسهایی خاطره انگیز گرفت. آقای کمیل قاسم پور جوان بالادهی کوهنورد و دوستدار محیط زیست و از بنیانگذاران گروه کوهنوردی چکاد ساری، از شبهای بالاه عکسهای زیبایی گرفته و در اختیار سایت سادوا قرار داده است. از آقای قاسم پور سپاسگزاریم که دیدن زیبایی های شب بالاده را برای همه ما فراهم کرده است.

 

و دو عکس از طبیعت زیبای منطقه دوسرشمار

 

بالاده و رشته کوه چهارنو

 

رشته کوه چهارنو

 

…………………………………………………………………………………..

 

مختصری در باره گروه کوهنوردی چکاد ساری: به راستی که کوهستان هماره جسم و اندیشه را صیقل می دهد و جسم را مقاوم می کند در برابر سختی ها و اندیشه را ورزیده در تصمیم گیریها/ چکاد به معنای قله صخره ای می باشد و نام گروه چکاد نیز از این مفهوم گرفته شده است. این گروه در سال ۱۳۸۴ به همت تعدادی از جوانان ساروی به سرپرستی آقای محمدرضا قاسم پور که اصالتی بالادهی دارند، پایه گذاری شد و از اولین گروه هایی بودند که به  صورت حرفه ای و برنامه ریزی شده به قله شاهدژ بالاده صعود کردند. بیشترین زمینه فعالیت گروه چکاد، برنامه های ترکیبی چون اکتشاف غار و دره – جنگل نوردی، حفاظت از حیات وحش، کوهنوردی، جنگل پیمایی و طبیعتگردی می باشد. در سال ۱۳۸۵، سایت اینترنی گروه چکاد راه اندازی شد و از سال ۱۳۸۶ سرپرست و تعدادی از اعضای این گروه از سوی آقای آزموده مدیر انجمن فرهنگی سادوا به بالاده دعوت شدند و به قله شاهدژ صعود کردند. پس از آن صعودهای مشترک فراوانی توسط گروه کوهنوردی سادوای بالاده و چکاد ساری به قله های شاهدژ و چهارنو انجام شد.

 

در گروه چکاد، حتی اعضای فعال هم می توانند به صورت آزاد و ادر جرای برنامه های مشترک با گروه های دیگر فعالیت کنند، و تنها برای اجرای برنامه های فنی، اکتشاف مناطق از جمله غار و دره در قالب تیم چکاد گرد هم می آیند، که اقدام به نوآوری و حرکت از مسیرهای جدید در اهدافشان با اولویت همراه بوده که می توانید در این سایت مشاهده کنید.

 

گروه چکاد برای ادای دین خود به طبیعت، علاوه بر فعالیت های کوهنوردی توانست در مناطق امن و حفاظت شده حیات وحش دودانگه و چهاردانگه شهرستان ساری به عنوان تنها تیم در اکثر ماه های سال بخصوص در فصل گاوبانگی در ایجاد امنیت منطقه با محیط بانان، کمال همکاری را داشته باشد.

 

اعضای گروه تاکنون علاوه بر همکاری در زمینه حفاظت از مناطق جنگلی و گونه های جانوری شهرستان ساری، موفق شده اند تصاویر و فیلمهای زیبا و منحصر بفردی را از تنوع زیستی و رفتار طبیعی گونه های ارزشمند جانوری این مناطق به خصوص خرس قهوه ای، گراز، مرال و پلنگ و … را به ثبت برسانند.

 

علاقمندان برای آشنایی بیشتر با گروه کوهنوردی چکاد، اطلاع از فعالیتها و دیدن عکسهای حیات وحش و … لطفا به نشانی اینترنتی زیر مراجعه کنند:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.