پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سیل ۴۷۰ خانوار مازندرانی را مستمری بگیر کمیته امداد کرد

0

محمد کوچکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این خانوارها که زیر پوشش کمیته امداد نبودند به خاطر سیل برای ترمیم وضعیت زندگی و معیشت به حمایت‌های مالی نیاز دارند و به همین دلیل هم برابر مقررات کمیته امداد مستمری ویژه به آنها پرداخت می شود.

وی مدت زمان پرداخت مستمری ویژه به این خانوارها را بر اساس میزان خسارت و نیاز آنها اعلام کرد و توضیح داد: این مستمری برای ۳ یا ۶ ماه و یا تا پایان امسال است که پیش بینی می شود وضعیت اقتصادی آنها بهبود یابد.

معاون کمیته امداد مازندران گفت: بهره مندی این خانوارها از مستمری ویژه به این معنا نیست که آنها برای همیشه در لیست مستمری بگیران این نهاد قرار بگیرند و تنها در مدت چند ماهه از این مستمری برخوردار می‌شوند.

کمیته امداد مازندران بیش از ۸۱ هزار خانوار را با جمعیت بیش از ۱۳۰ هزار نفر را زیر پوشش خود دارد.

کوچکی با اشاره به اینکه سیلاب اوایل امسال به ۸۵۴ خانوار مددجوی کمیته امداد مازندران خسارت زد، گفت با توجه زیر پوشش بیمه بودن مسکن این خانوارها ارزیابی بیمه برای پرداخت خسارت انجام و بخشی از این مبالغ نیز پرداخت شد.

وی افزود: ۸۰ واحد مسکونی مددجویان به صورت کامل تخریب شد که ساخت ۵۲ واحد با مشارکت بسیج و کمیته امداد آغاز شده است و بقیه نیز بمحض اعلام تصمیم مددجو برای مکان احداث، عملیات ساخت آنها آغاز می‌شود.

این مسئول همچنین از پرداخت سه میلیارد ریال کمک بلاعوض به مجریان طرح‌های اشتغال کمیته امداد مازندران خبر داد و گفت تکته این میزان کمک مالی به بیش از یکصد نفر پرداخت شد تا از این طریق آنها پس از سیلاب به مدار کار و تولید برگردند.

روزهای پایانی سال گذشته و اوایل امسال باران شدید و سیلاب در استان مازندران ۱۷ هزار میلیارد ریالی به زیر ساخت‌ها و بیش از هفت هزار واحد مسکونی خسارت زد.

۲۰۹۶/‏۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.