پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سیاست‌زدگی در مازندران کنار گذاشته شود

استاندار مازندران گفت: مازندران از استان‌هایی است که مسائل سیاسی و سیاست‌زدگی در آن فراوان است در صورتی که نگاه‌ها باید به سمت مسائل کاربردی پیش برود.

آقاي ربيع فلاح جلودار، استاندار مازندران
0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه ساری به نقل از فارس ، ربیع فلاح‌جلودار، عصر امروز در جمع سرپرستان دفاتر خبرگزاری‌های فعال مازندران، روزنامه‌ها، هفته‌نامه‌ها، اعضای خانه مطبوعات و انجمن رسانه‌های مجازی مازندران با تبریک سال نو و گرامی‌داشت یاد و خاطره زنده یاد جابر معافی سرپرست فقید خبرگزاری فارس در مازندران اظهار کرد: از عملکرد رسانه‌ها در استان رضایت کامل دارم.

 

آقاي ربيع فلاح جلودار، استاندار مازندران
آقاي ربيع فلاح جلودار، استاندار مازندران

وی با بیان اینکه من کلا یک استاندار حرفه‌ای هستم و رزومه من معرف من است، افزود: مازندران از استان‌هایی است که مسائل سیاسی و سیاست‌زدگی در آن فراوان است در صورتی که نگاه‌ها باید به سمت مسائل کاربردی پیش برود.

 

استاندار مازندران با بیان اینکه من فقط به دنبال کار و کار در استان هستم، تصریح کرد: در جهاد سازندگی آموختم که باید با کار و تلاش به پیش رفت.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از مسئولیت‌های من مهندسی جنگ و فرماندهی مهندسی جنگ در دوران دفاع مقدس بود، گفت: حدود 1.5 سال از عمر استانداری من در این استان می‌گذرد و تا وقتی که در استان هستم نگاه من نگاه کار و تلاش است.

 

فلاح با بیان اینکه مازندران در تمام زمینه‌ها بی‌نظیر است و هر بخش استان ظرفیت ایجاد اشتغال و تولید و کار را دارد، افزود: اگر به فکر تولید و اشتغال باشیم نباید در استان بیکاری وجود داشته باشد.

 

وی با اعلام اینکه در دورانی معاون وزیر جهاد کشاورزی و مسئول منابع طبیعی کشور بودم، گفت: خودم کارگر و روستایی هستم از شخم و شیار زدن در زمین کشاورزی هراسی ندارم و برای من صندلی و پست ارزشی ندارد.

 

استاندار مازندران با اشاره به اینکه از نظر سیاسی آدم معتدل و معمولی هستم و در جریان افراط و تفریط با همه نیروها کار کردم، خاطرنشان کرد: روزنامه‌ها برای انتشار مطالب اقدام به کند و کاو کنند و توسعه زیرساخت‌های استان را مدنظر قرار دهند.

 

وی با بیان اینکه مازندران در شرایط فعلی به کارگاه سازندگی تبدیل شده است، تصریح کرد: به دستگاه‌های اداری برای حل مشکلات اعتقاد ندارم و می‌دانم که با پیگیری بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

 

فلاح با اعلام اینکه بودجه استان در بخش دولتی 30 هزار میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که بخش خصوصی با 20 برابر توان در عرصه حضور دارد و به نوعی سرمایه در دست مردم است که باید از این ظرفیت برای توسعه فرهنگی و اقتصادی بهره برد.

 

استاندار مازندران با بیان اینکه بودجه یک‌هزار و 300 میلیارد تومانی از ردیف‌های بودجه مجلس مصوب شده است، گفت: برای چند هزار میلیارد تومان در استان پروژه و مصوبه دریافت شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در استان به صورت اجرایی کار می‌کنم و آدم پرکاری هستم»، افزود: بنده آدم اجرایی هستم و باید برای توسعه اقتصاد، اشتغال و فرهنگ استان باید تلاش شود.

 

فلاح با تاکید بر اینکه انتقادات رسانه‌ها باید آگاهانه و سازنده و در حفظ خط مقدم کار باشد، ابراز داشت: در بخش اقتصادی مشکلات زیادی وجود دارد که در این زمینه با چند بانک‌ نشست‌هایی داشتیم، این در حالی است که استاندار مشغله‌های زیادی دارد و به نوعی همه به دنبال این هستند که با استاندار نشست داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه وزیر کشور در طور 1.5 سال گذشته چهار بار به مازندران سفر کرده است، گفت: هر بار که وزیر کشور به استان آمده است، نگاه‌ها بهتر شده است.

 

استاندار مازندران با اشاره به اینکه نظام اسلامی به دنبال حل مسائل و مشکلات است، گفت: آیا این توان در مجموعه استان وجود ندارد که بخواهند مسائل و مشکلات گروه‌ها، طیف‌ها و مردم را حل کنند.

 

وی برگزاری جشنواره فیلم کوتاه وارش، جشنواره یاس، برگزاری المپیاد کارگری و مسابقات کشتی جام باشگاه‌های جهان در استان را اتفاق‌های اجتماعی و فرهنگی مناسب استان برشمرد و اضافه کرد: مازندران از استان‌های امن کشور است که این مسئله با همکاری فرماندهی انتظامی و سپاه استان محقق شد.

 

وی با بیان اینکه آمارهای تصادفات نیز در استان کاهش داشته است، به دیگر اقدامات انجام شده در سال 93 پرداخت و گفت: مقابله با پدیده تغییر کاربری اراضی کشاورزی یک پدیده سیاسی ـ اجتماعی است که با توجه به اینکه ممکن است هزینه‌های اجتماعی زیادی برای استاندار و مسئولان استانی ایجاد شود اما در این زمینه برای حفظ وضعیت کشاورزی مازندران با تمام توان وارد شدیم.

 

استاندار مازندران با اشاره به افزایش 40 درصدی بودجه استان در سال 94، گفت: در دستور کار قرار دادن آزادراه هفت تن که از قائم‌شهر به سورک می‌رسد از اقدامات موثری برای توسعه زیرساخت در استان بود که تاکنون در این بخش 90 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

 

وی پرداخت مطالبات کارگران شرکت زغال‌سنگ البرز مرکزی، نساجی قائم‌شهر و کارخانه چیت‌سازی بهشهر را از اقدامات موثر برای حل مشکلات کارگری استان برشمرد و اضافه کرد: پیگیری برای استفاده درست از ظرفیت دریا در استان نیز از مسائل مهم برای پیگیری کارها در سال 94 است.

 

 در این نشست سرپرستان و مدیران مسئول رسانه‌های مازندران به بیان نقطه‌نظرات خود درباره اطلاع‌رسانی و بیان مشکلات استان پرداختند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.