پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سومین اشکواره فرهنگی هنری حسینی آغاز شد/ ارسال ۷۰۰۰ اثر

0

حسین جوادی مسئول سومین همایش فرهنگی هنری اشکواره حسینی آمل شامگاه پنجشنبه درحاشیه این همایش به خبرنگار مهر گفت: سومین دوره این اشکواره در بخش‌های شعر، نمایش خیابانی، عکس، سرود، متن ادبی با موضوع ” امام‌حسین (ع) و مدافعان حرم” وبخش ویژه سردار سلیمانی تا ۳۰ مهرماه برگزار می‌شود.

حسین جوادی، بیشترین آثار ارسالی به دبیرخانه این اشکواره را در بخش عکس ومتن ادبی بیان کرد و افزود: در دو بخش به تنهایی بیش از دوهزار اثر پذیرش داشتند که در نوع خود جالب توجه و بی سابقه بوده است.

وی ادامه داد: با وجود استانی بودن این اشکواره امسال بخش عکس از ۲۸ استان کشور اثار باکیفتی دریافت شد که به نسبت دوره قبل افزایش قابل توجهی داشته است.

مسئول سومین همایش فرهنگی هنری اشکواره حسینی گفت: امسال در مجموع ۵ بخش این اشکواره بیش از ۷ هزار اثر از حدود ۴ هزار هنرمند و علاقمند از سراسر کشور به دبیرخانه این اشکواره استانی در شهرستان آمل ارسال شد که با توجه به شرایط خلص بیماری کرونا و تعطیلی بیشتر رویدادهای فرهنگی وهنری در کشور بی سابقه بوده است.

جوادی با اشاره به اینکه همه آثار دریافتی دربخش های پنج گانه این اشکواره توسط داوران مطرح استانی وکشوری بررسی و منتخبان آنها نیز مشخص شده است، افزود: آثار بررسی شده در سالن‌های زیرپوشش اداره فرهنگ وارشاد اسلامی، مراکز دانشگاهی ومدارس، نگارخانه‌های فرهنگی وهنری ونیز نمایش‌های خیابانی برای تماشای عموم عرضه خواهد شد.

به گفته وی آئین پایانی این اشکواره رور ۳۰ مهر با معرفی ۳ اثر برتر در هر بخش برگزار می‌شود.

کد خبر 5049250
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.