پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سواحل مازندران نباید به منطقه امنی برای ترویج بی بندوباری و فساد تبدیل شود

امام جمعه موقت ساری بر ضرورت برخورد با مظاهر بدحجابی و بی عفتی در مناطق توریستی و تفریحی تأکید کرد و گفت: نباید مناطق توریستی مازندران منطقه امنی برای ترویج بی بندوباری و فساد عده ای باشد.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه به نقل از رسا، جت‎الاسلام یوسف یوسف‌پور، امام جمعه موقت ساری امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با اشاره به یک ماه روزه داری و راز و نیاز با خداوند متعال، گفت: خداوند متعال تنها راه کمال را عبودیت قرار داد که نیاز به تعلیم و تربیت، علم و ادب و تقوا و اخلاق دارد.

 

وی با بیان اینکه درک عزت و عظمت و این‌همه نعمت الهی برای خیلی‌ها مفهوم و معلوم نیست، افزود: زیرا اصولاً برخی از بندگان در غفلت، غرور و مستی به‌سر می‌برند و شعور خود را به‌کار نمی‎گیرند، خلوت، رابطه و گفت‌وگو با خداوند، از رایحه بهشتی است و تنها عده‎ای به این درک و شعور و لذت مناجات با خدا می‌رسند.

 

حجت الاسلام یوسف پور با بیان اینکه باید تقوای الهی و تقوای دل و پاکدامنی را حفظ کنیم، اظهار کرد: هر فردی باید نفس خود را محاسبه کند و ببیند چه چیزی برای عرضه به خداوند دارد.

 

امام جمعه موقت ساری در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که باید در اقتصاد مقاومتی نگاه به درون داشته باشیم، اظهار داشت: استعدادهای جامعه با اقتصاد مقاومتی شکوفا می‌شود و برای نهادینه شدنان نیاز به اقدام و عمل داریم.

 

وی با بیان این که قوای سه‌گانه باید نسبت به اجرایی شدن شعار اقتصاد مقاومتی توجه ویژه داشته باشند بیان داشت: اقتصاد مقاومتی با شعار محقق نمی‌شود و باید اقدام و عمل داشته باشیم.

 

حجت الاسلام یوسف پور عزم ملی و مدیریت جهادی را کار برای رضای خدا دانست و گفت: خستگی ناپذیری از ویژگی های مدیر جهادی است.

 

امام جمعه موقت ساری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش دشمنان برای هویت زدایی از نسل جوان جامعه اسلامی گفت: استکبار جهانی سرمایه‎گذاری کلانی را به‌کار گرفته تا نسل جدید را از ارزش‎های الهی و اسلامی دور کند.

 

وی با بیان این که دشمنان با ترویج فساد جنسی و ایجاد شبهات دینی تلاش می کنند نسل جوان ما از ارزش های دینی فاصله بگیرد، افزود: به همین منظور باید مبانی دینی و ارزشی از همان دوران کودکی در جامعه به شیوه ای اثرگذار ترویج شود.

 

امام جمعه موقت ساری در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت برخورد با مظاهر بدحجابی و بی عفتی در مناطق توریستی و تفریحی تأکید کرد و گفت: نباید مناطق توریستی مازندران به منطقه امنی برای ترویج بی بندوباری و فساد عده ای باشد.

 

حجت الاسلام یوسف پور مردم مازندران را مردمی دیندار و ولایت مدار معرفی کرد و با بیان این که این گونه مظاهر بی عفتی قلوب مردم این استان را جریحه دار کرده است، افزود: باید با این گونه مظاهر فساد به شدت برخورد شود.

 

وی با بیان این که متأسفانه بی توجهی به مسأله عفاف و حجاب در سواحل دریای مازندران و دیگر مناطق گردشگری استان به معضلی مبدل شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به این که هر ساله شاهد حضور گسترده فرهنگ های مختلف در مناطق گردشگری استان به ویژه سواحل دریا هستیم، اما هنوز طرحی مدون برای جلوگیری از ناهنجاری های اخلاقی دراین مناطق صورت نگرفته است.

 

امام جمعه موقت ساری بر برخورد جدی نیروی انتظامی با هنجارشکنان در سواحل دریا تأکید کرد و بیان داشت: نباید به بهانه تفریح و استفاده از مواهب طبیعی این استان شاهد رواج بدحجابی و بی عفتی در استان باشیم.

 

وی رعایت شئونات اسلامی طرح دریا را ضروری دانست و افزود: باید در کنار بهره گیری از مواهب طبیعی این استان شاهد حذف ناهنجاری ها باشیم.

 

حجت الاسلام یوسف پور رفع معضل بدحجابی در جامعه را نیازمند یک عزم ملی دانست و با تأکید براین که باید برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف در کشور از همه ظرفیت ها بهره گرفت، خاطرنشان کرد: برنامه های سطحی و مقطعی در این باره تأثیرگذار نخواهد بود. 

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که حیا و عفت شکسته شده است، افزود: برای درمان این بلای بزرگ باید سران قوا و مسؤولان بالای نظام به چاره‌جویی افتاده و با یکدیگر همکاری کنند، این کار تنها از عهده نیروی انتظامی و نهاد امر به معروف و نهی از منکر و دستگاه قضایی ساخته نیست، بلکه یک عزم و کار ملی را می‎طلبد.

 

امام جمعه موقت ساری در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع حقوق های نجومی برخی مدیران در کشور اشاره کرد و با بیان این که متأسفانه این مسأله به سوژه ای برای برخی گروه های تبدیل شده است، گفت: مسأله حقوق های نجومی مربوط به دولت خاصی نیست و با توجه به فرصت به وجود آمده باید زمینه برخورد با این گونه مسائل در کشور فراهم شود.

 

وی با بیان این که نباید از این موضوع استفاده سوء علیه نظام صورت گیرد، گفت: باید برنامه جامع و کامل و نظارت کامل و مستمر در این زمینه ایجاد شود تا خدشه‎ای که به افکار عمومی وارد شده است، جبران شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.