پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سواحل مازندران جایی برای حلبی‌آباد نیست

1

مهدی رازجویان روز شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز مازندران گفت: امروز دکه‌ها و ساخت و سازهای حلبی چهره بدی به ساحل مازندران داده است که مورد پذیرش برای ما و گردشگری استان نیست. 

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۶۵ درصد از سواحل استان آزادسازی شده ، افزود: حدود ۲۰ کیلومتر از ساحل استان را به دلیل زیرساخت‌های چون بندر، پایانه نفتی ، نیروگاه، کارخانه کشتی سازی و چند تاسیسات دیگر نمی توانیم آزادسازی کنیم ، اما برای آزادسازی باقی مانده پای کار ایستاده ایم.

 استان مازندران 338 کیلومتر ساحل در دریای خزر دارد.

معاون استاندار مازندران با بیان اینکه برخی از فرمانداران هنوز کاملا در مورد جدی بودن آزادسازی سواحل توجیه نیستند، افزود: این مسئله جز عملکرد دستگاه های دولتی و مدیران شهرستانی محسوب و ما به صورت مستمر رصد می کنیم.

رازجویان وضعیت سواحل مازندران را متناسب با گردشگری ندانست و تاکید کرد: استاندار عزم جدی دارد و تاکید ایشان بر عقب نشینی و آزادسازی ساحل است. 

وی با بیان اینکه سواحل مازندران علاوه بر آزادسازی نیازمند هم سطح سازی و نگهداری نیز هستند، افزود: تصمیم داریم برای نگهداری و بهره برداری از سواحل، شهرداری ها و بخش خصوصی را وارد کنیم. 

معاون استاندار مازندران با تاکید بر اینکه دوره نگاه دولتی برای بهره برداری از ظرفیت های اقتصادی پایان یافته است، افزود: باید برای تجاری سازی و بهره برداری سواحل از بخش خصوصی استفاده کرد. 

زارجویان همچنین افزود: بهره برداری بخش خصوصی هم منوط به تعهدات متعدد از جمله عدم ساخت و سازهای غیرمجاز و دیگر مسائل هست که هنوز وارد آن فاز نشده ایم.

معاون امور عمرانی استاندار مازندران در جمع خبرنگاران خبرگزاری ایرنا درباره مسائل توسعه ای استان نیز به بحث و گفت و گو پرداخت.  

۷۳۳۵/۱۸۹۹

1 نظر
  1. ناشناس می گوید

    سلام چرا یک رستوران قشنگ دریایی ایجاد نمیشه و در کنار ان یک شهر بازی و تفریح برای بزرگان چرا بعد از این همه سال یک سرویس بهداشتی قشنگ و شیک این دریا نداره ایا میدانستید در کنار این امکانات توسعه کاری حداقل به دریای مازندران میدهید و خیلی از جوانها مشغول کار میشوند متاسفانه برای دریا هیج نگاه توسعه مدرانه در این 40 سال نبود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.