پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سه هزار و ۵۰۰ متر مربع فضای جدید به مدارس مازندران اضافه می‌شود

0

قربانعلی شیرزاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود که این میزان مساحت با بهره برداری از پنج پروژه به فضای آموزشی استان اضافه می شود.

وی فضاهای جدید را شامل چهار سالن ورزشی و یک باب مدرسه ۶ کلاسه معرفی کرد و گفت که برای اجرای این پروژه ها حدود ۵۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس مازندران افزایش فضای پرورشی و آموزشی استان را یکی از اولویت های دولت برشمرد و افزود: البته در سال های اخیر بیشتر تمرکز ما بر روی کیفیت بخشی فضاهای موجود بوده و در کنار آن به افزایش فضا نیز توجه داریم.

در حال حاضر سرانه فضای آموزشی و پرورشی استان مازندران پنج متر مربع است در حالی که میانگین کشوری ۵.۲ متر مربع و فضای استاندارد جهانی نیز ۸.۴ متر مربع است.

هزینه ۸۶۰ میلیاردی نوسازی مدارس مازندران در سال ۹۸

مدیرکل نوسازی مدارس مازندران همچنین گفت که از ابتدای امسال تا کنون ۳۷ فضای آموزشی و پرورشی با بیش از ۸۶۰ میلیارد ریال هزینه ساخته و تحویل آموزش و پرورش شده است.

شیرزاد این فضاهای آموزشی را شامل ۲۷ باب مدرسه ، هفت سالن ورزشی ، یک چشمه استخر و  ۲ واحد ساختمانی برای کانون پرروشی فکری معرفی کرد.

وی توضیح داد: از مجموع پروژه هایی که امسال ساخته و تحویل شد، ۲۰ پروژه کاملا با اعتبار دولتی ، ۱۲ پروژه مشارکتی دولت و خیرین و پنج پروژه مردمی بود..

این مسئول با اعلام این که ۱۹ پروژه از این میزان در مناطق شهری و بقیه در مناطق روستایی بود، از تلاش برای بهره برداری از تعدادی پروژه آموزشی همزمان با سال تحصیلی در ماه مهر خبر د اد. 

بر اساس آمارها در پنج سال گذشته بیش از ۶ هزار کلاس درس تخریبی در مازندران شناسایی شد که ازاین تعداد حدود۲ هزار کلاس نوسازی و جایگزین شده است.

7335/1654

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.