پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سه طرح عمرانی و خدماتی در سیمرغ و سوادکوه به بهره‌برداری رسید

0

این طرح ها شامل گلخانه گل و گیاه زینتی کامکو و یک باب مسکن مددجویی در شهرستان سیمرغ و گازرسانی در شهرستان سوادکوه بود.

مدیر جهاد کشاورزی سیمرغ در مراسم افتتاح گلخانه این شهرستان گفت که برای ساخت آن بیش از ۴۱۰ میلیون تومان هزینه شد که از این میزان ۹۰ میلیون تومان تسهیلات دولتی بود.

رجب فلاح زیلتی با بیان اینکه امسال برای ساخت ۱۲ واحد گلخانه کوچک مقیاس در شهرستان مجوز صادر شده است ، افزود : گلخانه گل و گیاه زینتی که امروز به بهره برداری رسید برای ۲ نفر به صورت مستقیم و ۱۰ نفر هم به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد کرده است.

وی ادامه داد : در سال آینده اولین گلخانه هیتروپونیک هم در شهرستان سیمرغ و در فضایی به مساحت ۲ هزار متر مربع به بهره برداری می رسد .

در شهرستان سیمرغ ۹ هزار و ۱۶۵ هکتار اراضی زراعی و باغی وجود دارد .

فرماندار سیمرغ هم در این مراسم گفت : در سیلاب اواخر سال گذشته و اوایل امسال ۱۲۰ میلیارد تومان به بخش های کشاورزی ، مسکن و زیرساخت ها خسارت وارد شد.

مجتبی حبیب نژاد روشن با اعلام اینکه در بخش کشاورزی بیش از پنج میلیارد تومان تسهیلات کم بهره و بلاعوض به کشاورزان خسارت دیده پرداخت شده است ، افزود : با همت همه جانبه تمام دستگاه های اجرایی توانسته ایم بخشی از مشکلات سیلزدگان را حل کنیم.

در سیلاب اواخر سال گذشته و اوایل امسال ۱۱ واحد مسکونی تحت پوشش بهزیستی در شهرستان سیمرغ تخریب شد که از این تعداد تاکنون ۱۰ واحد به بهره برداری رسید .

همچنین امروز یک واحد مسکونی تحت پوشش بهزیستی با زیربنا ۷۰ متر مربع در شهرستان سیمرغ به بهره برداری رسید .

همچنین پروژه گازرسانی به چهار روستا منطقه سوادکوه شامل کارمزد ، ممشی ، طالع و طالع رودبار  با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد تومان هم به بهره برداری رسید.

با بهره برداری از این طرح بیش از ۹۰۰ خانوار از نعمت گاز برخوردار شده اند .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.