پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سهم هنرمندان شرق مازندران در مقابله با کرونا

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، هنرمندان به واسطه فعالیت های هنری و اجتماعی که در جامعه برعهده دارند؛ نقش اثرگذاری در تحولات و رخدادهای پیرامون خود در جامعه دارند و اثرگذاری این قشر از جامعه بر مردم در کنار اقشار اثرگذار دیگر چشمگیر است و اکنون این هنرمندان با بازآفرینی آثار جدید و تولید و انتشار آثار شاد تلاش دارند تا سهم خود را در مقابله با کرونا ادا کنند.

در روزهای در خانه ماندن مردم، هنرمندان رشته های مختلف تجسمی، خوشنویسی، نوازندگی و گروههای مختلف هنرمندان نکایی همچون سایر اقشار جامعه برای مقابله با کرونا سهم خود را ادا کردند و با اجرای پویش ” در خانه بمانیم” و ” سهم من در کرونا” نقش آفرینی کردند.

فریبرز نوری از استادان خطاطی شهرستان نکا با اعلام اینکه ویروس کرونا مساله جهانی است؛ به خبرنگار ایرنا گفت:  با توجه به تاکیدات بهداشت جهانی چاره این کار، قطع زنجیره انسانی و در خانه ماندن و قطع دید و بازدیدهاست.

وی افزود: باید کلاس های مجازی را در این دوره فعال کرده و تلاش کنیم تا با ادامه زنجیره آموزش، زنجیره ارتباط با هم و انتقال ویروس را قطع کنیم.

سیاوش ابراهیم نژاد گرجی از اساتید دف مازندران هم از دیگر هنرمندان مازندرانی هم با اعلام اینکه فرصت پیش آمده فرصتی برای بازآفرینی آثار جدید است؛ به خبرنگار ایرنا گفت: در این فرصت بدست آمده و با شرایط در خانه ماندن تلاش دارم تا در این بخش سهم خود را در مقابله با کرونا نشان دهم و با تولید آثاری شاد، خوشحالی و شادی را به همه مردم ایران زمین هدیه کنم.

وی با اعلام اینکه سلامت یکایک افراد جامعه به تک تک ما بستگی دارد و باید قطع کننده این زنجیره انسانی ارتباط با هم باشیم؛ تصریح کرد: اکنون فرصتی مناسب برای ثبت آثاری است که از گذشته در ذهن داریم و به دلیل برخی مشغله ها امکان بازآفرینی آن اثار نبوده است؛ تا با گذر از این دوران؛ منتظر بهاری شدن جامعه باشیم.

امیربهرام زختاره  استاد موسیقی نکا با اعلام اینکه کلاس های حضوری با هنرجویان با شروع ویروس کرونا تعطیل شد؛ به خبرنگار ایرنا گفت: با وجود کرونا تا حد ممکن حتی برای خرید هم ار منزل خارج نمی شوم و سعی می کنم در خانه ماندن را تمرین و به دیگران تاکید کنم.

وی با اعلام اینکه همه ما باید مسئولیت واگیر و انتقال این ویروس را از خود دور کنیم؛ افزود: برای غلبه بر این ویروس، خانه ماندن بهترین گزینه و ماندن در منزل و تماس از طریق فضای مجازی بهترین مکان برای این دید و بازدیدها در این شرایط است.

این هنرمند نکایی تصریح کرد: در شرایط فعلی وظیفه ما هنرمندان به عنوان همراه و همگام مردم، باید تلاش برای ایجاد حال خوب برای مردم کشورمان باشد و با تولید آثار مثبت و اثرگذار، روزگارشان شاد و بدون غم باشد.

زختاره گفت: باید همه ما در این بحران با دوری از تماس با دوستان و خانواده و قطع زنجیره انتقال، برای مقابله با کرونا تلاش کرده و سهم خود را در قبال مقابله با کرونا ادا کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.