پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سند تحول مسیر حرکت آموزش و پرورش را مشخص کرد

0

علیرضا کمروئی روز چهارشنبه در گردهمایی مدیران آموزش و پرورش مازندران در ساری افزود: قبل از تدوین و اجرای این سند نمی دانستیم که آموزش و پرورش به کدام سمت و جهت می رود ولی اکنون مسیر و سمت حرکت این نهاد مشخص شده است.

وی ادامه داد: جاری شدن برنامه های این سند به توانایی مدیریت ما در سطوح مختلف بر می گردد؛ اینکه باید اسناد در قالب قوانین و مقررات در آید و به زبان ساده ترجمه شود و این باعث می شود که کارها به خوبی صورت بگیرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: برای اینکه سند تحول آموزش و پرورش مناسب و به خوبی در مدارس پیاده شود باید خودِ مجموعه مدیریت و معلمان مدارس در نوشتن آن دخیل می شدند که تلاش شد تا این کار صورت بگیرد.

وی از معلم به عنوان پدر یا مادر دوم هر دانش آموز نام برد و تاکید کرد: معلمان باید گفت و گوی والدینی را با دانش آموزان داشته باشد و این باید در تمام مدارس صورت بگیرد. اهمیت دادن معلمان به مسائل می تواند شور و حال را در دانش آموزان ایجاد یا بیدار کند.

کمرویی با تاکید بر اینکه میان آموزش با تعلیم وتربیت تفاوت وجود دارد، گفت: نباید تنها به یک جنبه یعنی آموزش پرداخت چون این وضعیت یاد دادن یک طرفه مفاهیم است و آنچه که در تعلیم و تربیت مهم است اینکه مسیر یک طرفه نیست.

وی تاکید کرد: معلم باید نقش خود را در تسهیل گری در امر آموزش بداند، یعنی اینکه معلم با دانش آموز همراه شود که بدینصورت دانش آموز لذت فهمیدن و یادگیری را درک می کند و اینجاست که تعلیم و تربیت با هم رقم می خورد.

گردهمایی مدیران، روسا، معاونان آموزشی و پژوهشی آموزش و پرورش شهرستان های مازندران صبح امروز با حضور معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش در اردوگاه دانش آموزی بادله شهرستان ساری آغاز به کار کرد.

شرکت کنندگان در این همایش ۲ روزه مسایلی چون نظام راهبری، مدرسه محوری و پروژه مهر ۹۸ را مورد بحث و بررسی قرار می دهند.

۷۳۳۵/‌۱۶۵۴

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.