پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سقوط بالگرد شرکت نفت‌خزر در دریای خزر / ۵ نفر کشته شدند

فرماندار بهشهر اعلام کرد یک فروند بالگرد که صبح امروز با ۵ سرنشین برای نجات یک مصدوم در سکوی نفتی در آب‌های خزر اعزام شده بود در همان دقایق اولیه سقوط کرد.

0

 

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، سید خالق سجادی امروز در گفت‌وگو با فارس در بهشهر با اعلام این خبر که یک فروند بالگرد متعلق به شرکت نفت‌خزر و سکوی نفتی امیرکبیر، صبح امروز در دریای خزر سقوط کرد، افزود: این بالگرد که برای نجات دو مصدوم به سمت سکوی امیرکبیر حرکت کرده بود در زمان بازگشت سقوط کرد.

 

وی ادامه داد: این بالگرد حامل پنج سرنشین بوده که ساعت ۴:۳۰ صبح امروز پس از ۲۰ ثانیه پرواز و برخاستن از روی سکو سقوط کرد.

 

سجادی گفت: تاکنون پیکر سه تن از سرنشینان این بالگرد پیدا شده و نیروهای امدادی در حال جست‌وجوی سایر سرنشینان و کشته‌شدگان احتمالی هستند.

فرماندار بهشهر ادامه داد: بالگرد یاد شده برای انتقال یکی از کارکنان دکل نیمه شناور امیرکبیر که دچار سکته قلبی شده بود، به این دکل عزیمت کرده بود.

 

همچنین علی اصولی مدیرکل حراست وزارت نفت در ادامه با بیان اینکه هم‌اکنون تیم ویژه‌ای عملیات یافتن سرنشینان دیگر را در نزدیکی سکوی حفاری نیمه شناور ایران امیرکبیر آغاز کرده گفت: علت این حادثه در دست بررسی است.

 

وی تصریح کرد: خلبان، کمک خلبان، فرد بیمار و نیروی امدادگر، سرنشینان این بالگرد بودند.

این اتفاق در حالی رخ داده است که در سقوط بالگرد شرکت فلات قاره در سال گذشته نیز دقیقا چنین اتفاقی رخ داده بود و بالگرد برای انتقال یک بیمار اورژانسی در آب‌های خلیج فارس سقوط کرد.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.