پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سفر در نوروز ۱۴۰۰ عادی نیست/شرط ورود مسافر به مازندران

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از فارس، باتوجه به نگرانی‌های روزهای کرونایی در چند قدمی عید نوروز هستیم و ضرورت برنامه‌ریزی برای استان مازندران که در نوروز سال گذشته به‌دلیل سیر و سفرها دچار وضعیت قرمز شده بود ضروری است.

سیف‌الله فرزانه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: استان مازندران به‌عنوان گردشگرپذیرترین استان کشور تاکنون خسارت زیادی از ویروس کرونا دیده به‌طوری‌که بهره‌برداران آسیب زیادی دیدند.

وی افزود: موضوع مهم این بوده که انجام سفر در نوروز ۱۴۰۰ به معنای سفر عادی به شکل سال‌های گذشته نیست که در این زمینه محدودیت‌هایی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران به سفر رزروی در استان اشاره کرد و گفت: به این صورت که گردشگر قبل از مسافرت به شکل رزور اقامت‌گاه خود را انتخاب کند که با توجه به ادامه محدودیت‌های کرونایی در جاده‌های استان در این صورت اجازه ورود به استان را دارد.

این مسؤول با تاکید بر اینکه البته موضوع مهم سفر نوروزی به شهرهای قرمز و نارنجی استان تعطیل است، خاطرنشان کرد: درحال حاضر شهر قرمز کرونایی نداریم ولی شهرهای  رامسر، ساری و آمل در وضعیت نارنجی هستند که تردد و سفر به این شهرها ممنوع است.

فرزانه بیان کرد: بقیه شهرهای مازندران به جز این سه شهر در وضعیت زرد و آبی هستند که برای سفر و تردد البته با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی ممنوعیتی وجود ندارد.

وی یادآور شد: واحدهای گردشگری استان مازندران در شرایط کرونایی با ظرفیت ۵۰ درصدی کار می‌کنند تا رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت دقیق مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اعلام اینکه نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در واحدهای گردشگری مازندران تشدید شده است، تصریح کرد: در کنار اعمال نظارت‌ها با دستگاه‌های مختلف از تعزیرات، صمت و سایر بازدیدهای مختلف را در دستور کار داریم تا بتوانیم از اعمال پروتکل‌های بهداشتی در واحدهای گردشگری اطمینان حاصل کنیم.

فرزانه در پایان گفت: باتوجه به ادامه روزهای کرونایی و همچنین مشکلات هم برای مردم و هم برای واحدهای گردشگری موضوع مهم بحث سفر ایمن است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.