پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سرمایه‌گذاری شرکت‌های چینی و فرانسوی در ساخت نیروگاه‌های مازندران

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حسین افضلی بعدازظهر امروز به مناسب روز روابط عمومی و ارتباطات در جمع مسؤولان روابط عمومی این سازمان و تعدادی از فعالان رسانه‌ای استان مازندران، با اشاره به وظایف خطیر روابط عمومی در سازمان‌ها اظهار کرد: پویایی فعالان رسانه‌ای و مسؤولان روابط عمومی لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

وی خاطر نشان کرد: روابط عمومی بازوی توانمند سازمان‌ها بوده و ارتباط آنها با فعالان رسانه‌ای و انعکاس دغدغه‌های مردمی به ارتقاء فعالیت سازمان نزد افکار عمومی کمک می‌کند.

مدیرعامل برق منطقه‌ای مازندران و گلستان با اشاره حساسیت فعالیت در تامین و تولید برق توسط این سازمان، بیان کرد: خدمات این مجموعه اگرچه تا زمانی که چالش در حوزه تولید ایجاد نشود شاید به چشم نیاید ولی مدیران و فعالان این مجموعه تلاش دارند که برق پایدار در اختیار مردم قرار گیرد.

وی با اعلام اینکه میزان تقاضا برای مصرف برق در مازندران بسیار زیاد است، تصریح کرد: مجموعه ما ضمن توجه به پایداری تولید در سال جاری باید از هم اکنون به فکر ارتقا زیرساخت‌های تولید برای سال آینده باشد.

مدیرعامل برق منطقه‌ای مازندران و گلستان با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای اجرای پروژه نیروگاه‌های با مقیاس کوچک در استان مازندران، خاطر نشان کرد: از این ظرفیت برای تامین نیازمندی‌های برق استان مازندران و گلستان استفاده می‌کنیم.

افضلی با اعلام اینکه در سال ۹۸ بیش از ۳۱ پروژه ۶ پروژه تولید ۲۵ برای فوق انتقال در استان مازندران و گلستان عملیاتی شده است، افزود: در این سال ۸۹۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون اعتبار جذب شده است که از این مبلغ ۴۵۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون برای توسعه بخش تولید نیروگاه مقایس کوچک در اختیار استان قرار گرفته است.

وی یادآور شد: در سال جاری برنامه‌ داریم ۱۲ پروژه احداث توسعه را عملیاتی کنیم که در شهرهای مختلف این پروژه توزیع شده است، رقم ریالی این پروژه بیش از ۴۰۵ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل برق منطقه ای مازندران و گلستان با اعلام اینکه شبکه‌های موجود در استان مازندران نیاز به اصلاح دارد، افزود: در این حوزه ۱۴ پروژه تعریف شده است که بیش از ۳۷ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح ها در نظر گرفته شده است.

وی با اعلام اینکه در بخش تولید برق از ظرفیت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی استفاده کردیم، افزود: پنچ پروژه در شهرهای مختلف استان داریم که ۹۴ مگاوات ایجاد که ۳۹۴ میلیارد تومان ارزش این پروژه بوده و ۴۵ نفر هم مشغول کار می‌شوند.

افضلی با اعلام اینکه در بخش سرمایه‌گذاری خارجی همکاران ما فعالیت مناسبی داشته‌اند، افزود: تاکنون ۲۹ میلیون دلار در این بخش سرمایه‌گذاری شده که ۵۰ مگاوات نیروگاه از کشورهای چین، آلمان و فرانسه ایجاد شده سرمایه گذاران کانادا هم ورود پیدا کردند و بنا دارند که در آینده نزدیک در استان برای ساخت نیروگاه ورود پیدا کنند.

وی با اعلام اینکه شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان رتبه برتر جذب سرمایه‌گذاری خارجی در سال ۹۷ و ۹۸ در استان‌های کشور را جذب کرده است، افزود: در سال جاری هم بنا داریم از ظرفیت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در این بخش استفاده کنیم.

 افضلی در ارتباط با پروژه‌های هفته دولت، افزود: تعدادی از پروژه‌ها برای تامین نیازمندی‌های برق مازندران و گلستان در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل برق منطقه مازندران و گلستان در ارتباط با مدیریت مصرف در استان، افزود: استفاده از ظرفیت مردمی برای مدیریت مصرف برق را در دستور کار داریم، بر اساس بررسی انجام شده میزان پیک بار ما در تابستان نسبت به پائیز به ۲.۵ برابر می‌رسد که بیشتر برق مصرفی در مازندران برای وسائل سرمایشی است که اگر در این بخش حساسیت‌ها و دغدغه‌ها به صورت جدی رعایت شود، می‌توانیم نسبت به پس انداز اعتبار حدود ۶ هزار میلیارد تومان اقدام کنیم.

مدیرعامل برق منطقه‌ای مازندران و گلستان با اعلام اینکه نزدیک به ۳ هزار مگاوات برق در مازندران و گلستان در ایام تابستان در بخش سرمایشی مصرف می‌شود، گفت: که با مدیریت مصرف مناسب و صرفه‌جویی هزار مگاواتی برق داشته باشیم.

به گزارش فارس، در ادامه این برنامه کاظم‌زاده مسؤول جدید روابط عمومی برق منطقه‌ای مازندران و گلستان، اهداف راهبردی این مجموعه را تحکیم و تقویت ارتباطات و اطلاع‌رسانی به شرکا استراتژیک، انتشار آمار و اطلاعات معتبر مبتنی بر اصول شفافیت، صداقت و حرفه‌ای‌گیری، توسعه و بهبود مستمر تعامل با ذینفعان و رسانه است و انعکاس اقدامات شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان عنوان کرد.

وی اضافه کرد: اعتقاد راسخ داریم روابط عمومی پل ارتباط بین مدیران و کارکنان بوده که تامین برق مطمئن و پایدار است.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.