پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ستاد راهبردی توسعه مناطق روستایی بابل تشکیل می‌شود

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابل، علی کریمی فیروزجایی منتخب مردم بابل در مجلس یازدهم در ظهر امروز جلسه‌ای با حضور معاون عمرانی استاندار مازندران،ائمه جمعه، شهرداران ،بخشداران واعضای شورای اسلامی بخش‌های بابلکناروبندپی غربی و شرقی و فرماندار بابل مشکلات و تنگناهای توسعه این مناطق را بررسی کرد.

در این جلسات که به‌صورت جداگانه و بعد از بازدید میدانی پروژه‌های عمرانی برگزار شد، کریمی فیروزجایی با تاکید بر لزوم تسریع در خدمت رسانی به مردم در مناطق روستایی خواستار بررسی اولویت‌های مورد نیاز این مناطق شد‌.

منتخب مجلس یازدهم با تاکید بر تولید محور بودن روستاها جلوگیری از روند مهاجرت به شهرها را در سایه توجه بیشتر به نیازهای مناطق روستایی دانست و افزود: ایجاد اشتغال پایدار و تامین زیرساخت‌های عمرانی و خدماتی در روستاها اولویت حیاتی است.

کریمی فیروزجایی با اشاره به استعدادهای شگرف انسانی و اجتماعی مناطق روستایی بابل مشارکت و همیاری مردمی در این مناطق را برای عبور از تنگناهای توسعه متوازن ضروری خواند.

 

وی با اشاره به نامگذاری امسال به‌عنوان جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری توجه به مقوله اقتصاد مقاومتی با تمرکز بر تولیدات داخلی رالازمه تحقق اهداف محوری شعار سال دانست.

منتخب مردم بابل در مجلس یازدهم از روستاهای بابل به‌عنوان قطب تولید محصولات کشاورزی مازندران در تولید برنج و مرکبات  یادکرد و خواستار رفع مشکلات زارعان و کشاورزان با مشارکت و همسویی دولت و مجلس شورای اسلامی در کاهش هزینه نهاده‌های کشاورزی و دامی شد.

 

کریمی فیروزجایی از تشکیل ستاد راهبردی توسعه روستاهای بابل در آینده نزدیک خبر داد و افزود: این ستاد با مشارکت دهیاران و جوانان مستعد روستاهای بابل به نیازسنجی و بررسی همه جانبه امکانات و نیازمندی‌های زیرساختی و عمرانی،خدماتی، فرهنگی و اجتماعی مناطق روستایی خواهد پرداخت و در عرصه تصمیم‌سازی برای روند توسعه امور به یاری مدیران و مسؤولان اجرایی خواهد شتافت.

وی با تجلیل از صبوری و متانت مردم روستاهای مناطق یادشده که با وجود مشکلات و دشواری های ناشی از کمبود امکانات یاریگر مسئولان هستند یادآور شد: حضور پرشور و بانشاط مردم در صحنه‌های مختلف انگیزه مسؤولان را برای خدمت‌رسانی مضاعف می‌کند.

 

به گفته وی مشکلات و نیازهای اساسی مناطق روستایی بابل پس از جمع بندی و بررسی کارشناسی برای چاره اندیشی و تصمیم گیری براساس اولویت در اختیار مسؤولان استانی قرار می‌گیرد.

منتخب مردم بابل در مجلس یازدهم همچنین با تجلیل از وحدت و همگرایی مسؤولان مناطق روستایی بابل اعم از امامان جمعه، بخشداران ،شهرداران و اعضای شورای اسلامی تقویت و تعمیق هرچه بیشتر این روند را خواستار شد.

 /۸۶۰۳۴/ج

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.