پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ستاد ارتحال آیت الله طبرسی در مازندران تشکیل شد

0

فرماندار شهرستان ساری روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت : تمام برنامه های ارتحال آیت الله طبرسی اعم از تشیع و خاکسپاری و آیین گرامیداشت نماینده فقید ولی فقیه در استان  و امام جمعه ساری از طریق ستاد ارتحال در استان پیگیری و اجرا خواهد شد.
علی رضا رضایی افزود : براساس برنامه ریزی آیین تشیع پیکر آیت الله طبرسی نماینده مردم استان در ششمین دوره خبرگان رهبری روز دوشنبه در شهر قم برگزار و نماز بر پیکر این عالم جلیل القدر نیز به امامت آیت الله جوادی آملی در این شهر اقامه خواهد شد.
وی اضافه کرد : براساس تصمیم ستاد ارتحال آیت الله طبرسی به منظور تجلیل از بیش از چهاردهه خدمات ایشان در استان مازندران، آیین وداع با پیکر این عالم ربانی سه شنبه شب در مصلی امام خمینی (ره) شهر ساری با حضور مردم  قدرشناس این خطه شمال کشور برگزار می شود.
دبیر ستا ارتحال آیت الله طبرسی گفت : آیین تشییع پیکر آیت الله طبرسی هم روز چهارشنبه ۲۳ بهمن ماه از میدان شهید قاسمی به سمت گلزار شهدای شهر ساری برگزار می شود پیکر ایشان در کنار شهیدان هشت سال دفاع مقدس در آرامگاه ملامجدالدین ساری آرام خواهد گرفت.
رضایی یادآور شد : همچنین مراسم گرامیداشت یاد و خاطره نماینده فقید ولی فقیه و امام جمعه سابق شهر ساری روز پنج شنبه ۲۴ بهمن ماه در مصلی امام خمینی (ره) شهر ساری با سخنرانی تولیت آستان قدس رضوی آیت الله مروی  برگزار خواهد شد.
 فرماندار ساری  از مردم شهید پرور استان مازندران به خصوص مردم شهر ساری خواست تا در آیین وداع و تشیع پیکر آیت الله نورالله طبرسی حضور گسترده داشته باشند.
آیت الله نورالله طبرسی نماینده سابق ولی فقیه و امام جمعه شهر ساری عصر دیروز شنبه پس از چند ماه تحمل رنج بیماری در سن ۷۹ سالگی در بیمارستان ساسان تهران دار فانی را وداع گفت. از معظم له چهار دختر و سه پسر به یادگار مانده است.

آیت الله طبرسی  که در سال ۵۹ از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران  به عنوان امام جمعه مرکز استان مازندران منصوب شده بود، در سال در سال ۷۸ پس از رحلت  آیت الله هادی روحانی نماینده اسبق ولی فقیه در مازندران از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان نماینده ولی فقیه در این خطه شمال کشور منصوب شد.
معظم له در آبان ماه سال جاری پس از دو دهه نمایندگی ولی فقیه و چهار دهه امامت جمعه شهر ساری به دلیل بیماری و کهولت سن از این دو سمت استعفا کرد که با پذیرش از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر لایینی به عنوان نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر ساری منصوب شد.
آیت الله طبرسی در فروردین ۱۳۱۹ شمسی در روستای «سوچلما» بخش هزار جریب مازندران از توابع شهرستان نکا متولد شد. پدر وی حسن طبرسی سوچلمایی فرزند آخوند ملا یدالله از علمای سرشناس هزار جریب بود. حسن طبرسی از علمای برجسته مازندران و منطقه هزار جریب بود که پس از تحصیلات در حوزه علمیه مشهد مقدس و نجف اشرف به مازندران مراجعت کرد. وی در اواخر عمر در شهرستان ساری مقیم شده بود و در مسجد شاه غازی سابق و سجاد فعلی مشغول امامت و فعالیت‌های دینی بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.