پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سامانه ثبت آنلاین بیمه بیکاری در مازندران راه‌اندازی شد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران، کامران علی اصغری گفت: با اعلام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پیشگیری از شیوع کرونا  وحفظ سلامت کارگران مشمول  قانون کار که شغل خود را از دست داده اند، از این پس برای ثبت درخواست بیمه بیکاری نیاز به مراجعه حضوری ندارند.
وی اضافه کرد: سامانه ثبت آنلاین بیمه بیکاری برای کارگران مشمول به آدرس  bimebikari.mcls.gov.ir  راه اندازی شد و افراد مشمول می توانند با مراجعه به این سایت ثبت نام کنند.

وی اضافه کرد : از ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان‌های تابعه نیز خواسته شد تا با شرایط اضطراری حاکم بر کشور تا اطلاع ثانوی از حضور و غیاب مقرری بگیران بیمه بیکاری در کاریابی‌ها جلوگیری شود.

به گفته وی همچنین برای رفاه حال بیمه شدگان و  کاهش ضرورت خروج مردم از منزل، تامین اجتماعی دفترچه‌های درمانی کارگران که بهمن ماه اعتبار ان خاتمه می یافت را تا پایان فروردین ۹۹ تمدید کرد.

اصغری اظهار داشت : گواهی نامه  تأیید صلاحیت ایمنی پیمانکاران نیز براساس این دستورالعمل تا پایان فروردین ماه سال ۹۹ قابل اعتبار است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا از کارکنان ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز خواست خدمات اداری را از طریق سامانه های الکترونیکی و به صورت دور کاری ارایه دهند.

دبیر شورای اشتغال و سرمایه گذاری استان مازندران از کارفرمایانی که به دلیل تامین مایحتاج عمومی و تجهیزان حفاظتی به اجبار باید واحدهای تولیدی خود را سرپا نگهدارند نیز خواست تا فعالیت کاری را مطابق با پروتکل بهداشتی و تامین تجهیزات حفاظتی برای کارگران تداوم بخشند.

مازندران سه هزار واحد تولیدی و صنعتی دارد که ۶۰ هزار کارگر در این واحدها اشتغال دارند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.